Auto ziņas: VW Tiguan Allspace tests
Minivenus ar 7 sēdvietām mūsdienās piedāvā arvien mazāk. Tāpēc nākas meklēt tikpat ietilpīgu krosoveru. Viens no šādiem variantiem ir VW Tiguan Allspace.
Par 22 centimetriem pagarināta virsbūve pirmo reizi parādījās Tiguan otrajā paaudzē. 2020. gadā pamatmodelis tika plaši modernizēts, un 2021. gada vidū pienāca arī Allspace kārta.
“Allspace vērtība ir aizmugurē. Paskat cik garas durvis un vietas tur arī daudz,” stāsta Normunds Avotiņš.
Riteņu bāze ir par vairāk nekā 10 centimetriem garāka. Izmantojot tikai divas sēdekļu rindas, otrajā pasažieri bauda karaliskus plašumus, seviški tāpēc, ka sēdekļi ir bīdāmi. Un aiz tiem atrodas neliela minivena cienīgs bagāžnieks.
“Kas tad mums te ir? Vieta pārsegam, mazais rezerves ritenis un 3. rinda.”
Lai gan vizuāli identisks, funkcionāli Allspace pārspēj oriģinālu. Radniecīgās markas Volkswagen grupas ietvaros standarta un garos modeļus pat piešķirušas dažādus nosaukumus. Ņemsim piemēru un turpmāk sauksim 4,7 metrus garo gigantu vienkārši par Volkswagen Allspace. Starp citu, tā rīkojas arī pats Volkswagen...
“Ko gan mēs vēl nezinām par Allspace? Garāks Tiguan un viss. Līdz ar FL mašīna ir mainījjusies. Kaut vai braukšanas režīmi. Te ir vesels birums. Ar uzsvaru uz bezceļu, jo offroad ir pat divi. Tad vēl ir speciāls sniega režīms, bet kā ar sportu? To ieslēdz šeit!”
Allspace pieejamas visas jaunākās tehnoloģijas no virtuālā paneļa līdz pat Travel Assist pusautomātiskajai vadībai. Un kādas gaismas.... Matricu starmešu gaišo skatu akcentē izgaismota svītra pāri visai radiatora restei. R Line komplektācijā Allspace izskatās īpaši majestātisks - un, kas ne mazāk svarīgi, tikpat cienīgi arī brauc.
“Lai gan te ir 20 collu riteņi, Allspace ir līgans. Man patīk kā brauc. Pašā sākumā tas atgādināja neveiklu minivenu. It sevišķi salīdzinot ar parasto Tiguan. Tagad nezinu kurš brauc labāk.”
Tas protams atkarīgs no dzinēja. Allspace ir smagāks par Tiguan, tāpēc prasās pēc jaudīga motora.
“Motoru ir birums. Mēs braucam ar 2 l turbo benzīnu 190 ZS. Vēl ir 245 ZS. Abos gadījumos ir pilnpiedziņa un DSG pārnesumkārba.”
Cenu lapas sākumā, knapi aiz 30 000 atzīmes atrodams arī 1.5 benzīna dzinējs.
“Es gan gribētu teikt, ka tik prāvai mašīnai prasītos lielais motors un AWD. Kur rodas jautājums, kurš to spēs samaksāt? Pirms gadiem pieciem es piekristu. Allspace ar normālu motoru maksāja stingri pāri 50 000. Jo R Line ar lielo motoru un 4x4 maksā 43 - 44 eiro bez stikla jumta.”
Mazliet dārgāki ir dīzeļi ar 150 vai 200 zirgspēkiem. Vajadzības gadījumā Allspace no people mover pārtop kravas auto - šeit noteikti ietilptu arī garāka paka.
Verdikts
Paskat cik praktisks un ērts auto tas Allspace? Tas tāds bija arī agrāk tikai no vienas puses to spieda VW grupas lētākie konkurenti no otras premium. Bet tagad kad viss ir mainījies, nevar saprast ko kas maksā un kad varēs dabūt, Allspace karjerā var iestāties jauns pagrieziens.