Zane lielveikalā nopirkusi cukuru, kas "smird pēc naftas un slapja suņa"
Vai pieņemami, ka veikalā iegādāts cukura iepakojums pēc atvēršanas acu mirklī izplata dīvainu, kodīgu smirdoņu, kas telpas nepamet pat nākamajā dienā? Tieši šādā situācijā nokļuvusi Zane (34), kuras iegādātais „Rimi Basic” līnijas cukurs odis tik briesmīgi, ka to ievērojuši arī pārējie ģimenes locekļi. Kā skaidrot šādu parādību? Vai produkts ir drošs?
„Smirdēja pēc slapja suņa un naftas!”
„Šo iepakojumu iegādājos tirdzniecības centra „Galerija centrs” pirmā stāva „Rimi” veikalā. No ārpuses viss it kā bija kārtībā un no drausmīgās smakas nebija ne miņas,” stāsta Zane. Problēma acumirklī kļuvusi skaidra brīdī, kad iepakojums atvērts lietošanai: telpu pārņēmusi kodīga, ķīmiska smirdoņa. „To ir diezgan grūti aprakstīt. Smirdēja pēc sačurātām biksēm, slapja suņa un naftas produktiem. Visu dzīvi esmu dzīvojusi Vecmīlgrāvī un tur pie ražotnēm bieži vien bija šāda smaka – es to uzreiz atpazinu,” turpina sieviete. Smaku saodusi arī Zanes ģimene, tāpēc saimniece nolēma cukuru nelietot, bet gan saglabāt iepakojumu un pirkuma čeku, lai vērstos Pārtikas un veterinārajā dienestā.
Pirmais un līdz šim vienīgais gadījums
Kas par šādu produktu sakāms ražotājam „Rimi”? SIA „Rimi Baltic” sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Ieva Bite apgalvo, ka lielveikalu tīkls vienmēr rūpīgi seko produktu kvalitātei, turklāt minētais gadījums esot pirmais un līdz šim vienīgais saistībā ar „Rimi Basic” cukuru: „Šim cukuram kā jebkurai privātās preču zīmes produkcijai ir paaugstinātas kvalitātes prasības. Tāpēc, lai saprastu, vai Zanes teiktais ir pamatots, aicinām pircēju vērsties Rimi klientu servisā pa bezmaksas tālruni 80000180, jo mūsu kvalitātes dienestam ir nepieciešama precīza un pilnīga informāciju par produktu: nosaukums, partijas identifikācija, veikals, kur prece tika iegādāta un kad tas noticis.”
Svarīgi saglabāt iepirkumu čekus
Pareizo rīcību šajā un līdzīgos gadījumos, kad rodas šaubas par produkta kvalitāti skaidro arī Pārtikas un veterinārā dienesta (PVD) sabiedrisko attiecību daļas pārstāve Anna Joffe: „Pirmkārt, gadījumos, kad patērētājam ir pamatotas pretenzijas par iegādātās pārtikas kvalitāti un ir saglabājies pirkuma čeks, jāgriežas tirdzniecības vietā, kur produkts iegādāts un jāvienojas ar tirdzniecības vietas vadību par to, vai par pirkumu varēs saņemt naudu vai apmainīt pret citu, kvalitatīvu produktu. Otrkārt, ja ir novērotas neatbilstības pārtikas uzglabāšanā un pārtikas kvalitātē, jāzvana uz Pārtikas un veterinārā dienesta uzticības tālruni-automātisko atbildētāju: 67027506.” Piezvanot ir jāatstāj maksimāli precīza informācija par produktu, tā neatbilstību un tirdzniecības vietu, norādot veikalu, adresi un pilsētu. PVD pārstāve skaidro, ka visi ziņojumi tiek reģistrēti un PVD inspektori veic nepieciešamās pārbaudes.