Auto ziņas: kāpēc tehniskā apkope jāveic regulāri?
Tehniskā apkope. Visi zina, ka bez tās ilgi nedzīvos pat visizturīgākais spēkrats, taču priekšstati par apkopes saturu gan ir ļoti atšķirīgi.
Šoreiz viesosimies Dobelē, Bosch Car Service tīkla uzņēmumā Autocentrs Raivo. Un daži jautājumi servisa vadītājam Normundam Tarkšam.
Kāpēc tehniskā apkope jāveic regulāri?
Regulāra tehniskā apkope mašīnai nepieciešama, lai nodrošinātu paša autovadītāja drošību automašīnas ekspluatācijas gaitā.Un lai ekspluatācijas laikā saglabātu rūpnīcas noteiktos tehniskos parametrus.
Apkopes veicamas pēc automašīnas ražotāja noteiktiem laika vai nobraukuma intervāliem?
Ir fiksētās tehniskās apkopes, kuru pamatā ir noskrējiens 15 000. Un ir elastīgās tehniskās apkopes, kas ir atkarīgas no tā, ko paziņo borta dators.
Kāds ir lielākais pieļaujamais intervāls starp apkopēm?
Ne vairāk kā 2 gadi un 30 000. Bet parasti borta dators par to brīdina iepriekš.
Var būt arī pretēja situācija, kad apkopes periodi ir īsāki. Tā notiek, ja spēkrats tiek ekspluatēts īpaši smagos apstākļos.
Paaugstinātas slodzes režīmos nozīmē ka automašīna vai nu velk piekabi vai tiek ekspuatēta pa putekļainiem ceļiem.
Šīm automašīnām tehniskās apkopes ieteicams veikt biežāk. Ražotāji to bieži vien norāda specifikācijās: ja automašīna tiek ekspluatēta smagos apstākļos, tad apkope tiek veikta pie 10 000 un dažiem ražotājiem vēl mazāk.
Vai tehniskā apkope ietver tikai dzinēja eļļas maiņu?
Bieži vien klients ierodas servisā "man vajag apkopi". Ko viņš ar to saprot? Nomainīt eļļu un varbūt gaisa filtru. Par pārējo viņš neaizdomājas. Servisa konsultanta pienākums ir piedāvāt un iepazīstināt ar pilno apkopi, paskaidrot, kāpēc tā nepieciešama, kas tiek darīts un ko cilvēks no tā iegūst.
Tā piemēram, apkope paredz arī virsbūves apskati. Kāds jautās, kāda no tā jēga, jo tas taču nav motors?
Virsbūves garantija ir garāka nekā automašīnas garantija. Tāpēc ir ļoti svarīga virsbūves pārbaude pie apkopes.
Tikpat svarīgi ievērot tehniskās apkopes nosacījumus un otrreiz neizmantot vienreizējas lietošanas detaļas. Piemēram, eļļas kartera korķi.
Kāpēc pie eļļas maiņas ik reizi jāņem jauns kartera korķis?
Eļļas korķis ir vienreizējās lietošanas. Jauna korķa vītne, ja var parādīt tuvāk, ir apstrādāta ar speciālu hermētiķi.Apakšā ir speciāla blīvējoša starplika, kas arī ir vienreiz lietojama, jo tiek saspiesta vienu reizi. Skrūvējot ārā veco korķim hermētiskais blīvējums nesaglabājas. Tikai ar jaunu korķi var novērst 100% eļļas noplūdi.