Korupcijas skandālā ierautā "Škoda Transportation" grupas uzņēmums turpina pretendēt uz pasažieru vilcienu piegādāšanu Latvijai
foto: Zane Bitere/LETA
"Škoda Vagonka" piedāvātais vilciens.
Bizness un ekonomika

Korupcijas skandālā ierautā "Škoda Transportation" grupas uzņēmums turpina pretendēt uz pasažieru vilcienu piegādāšanu Latvijai

Jauns.lv

Joprojām nav noslēgusies akciju sabiedrības “Pasažieru vilciens” elektrovilcienu iepirkuma procedūra, kurā cīņu turpina arī "Škoda Vagonka", kas ir korpucijas skandālā ierautā "Škoda Transportation" grupas uzņēmums.

Jau vēstīts, ka "Škoda Vagonka" ir "Škoda Transportation" grupas uzņēmums, kur "Škoda Transportation" ir iesaistīts korupcijas skandālā saistībā ar iespējamiem kukuļiem miljonu apmērā. Šī korupcijas skandāla ietvaros Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojas (KNAB) aizturēja ne vien “Rīgas satiksmes” amatpersonas, odiozo uzņēmēju Māri Martinsonu, bet arī "Škoda Transportation" pārstāvniecības komercdirektoru Vladislavu Kozaku, kurš uzskatāms par augstu uzņēmuma amatpersonu.

Kozaka aizturēšana ļauj izdarīt pieņēmumu, ka KNAB ieskatā “Rīgas satiksmes” korupcijas skandālā iespējams iesaistīti ne vien Latvijas pilsoņi, bet arī pati "Škoda Transportation" vai šīs kompānijas augsta amatpersona. Pie tam, saskaņā ar KNAB sniegto informāciju, šīs iespējamās korupcijas lietas ietvaros tika piesaistīta tostarp arī Polijas pretkorupcijas iestāde, tādējādi saprotams, ka par “Rīgas satiksme” korupcijas skandāla izmeklēšanu pastarpināti apmaksā ne vien Latvijas nodokļu maksātāji, bet arī Polijas nodokļu maksātāji. Tikmēr rīdzinieki turpina braukt ar "Škoda Transportation" piegādāto sabiedrisko transportu, ieņemot zināmā mērā dominējošo stāvokli sabiedriskā transporta klāstā.

Lai arī cits no vienas grupas uzņēmumiem jau ir iesaistīts korupcijas skandālā Latvijā, tomēr jaušams, ka "Škoda Vagonka" nesaskata šķēršļus turpināt savu dalību daudzmiljonu iepirkumā AS “Pasažieru vilciens” un nodrošināt Latviju ar elektrovilcienu piegādi, lai radītu iespējamu dominējošo stāvokli arī attiecībā uz elektrovilcieniem, tādējādi Latvija pēc būtības kļūtu atkarīga no viena koncerna ražotā sabiedriskā transporta piegādēm. Pie tam no tāda koncerna, kas jau iekļuvis pēdējo gadu skaļākā un apjomīgākajā korupcijas skandālā Latvijā. Vai šāda Latvijas izvēle būtu starptautiska signāla nodošana, tostarp "Moneyval", ka Latvijai esošie korupcijas skandāli šķiet tikai formalitāte nevis valsts reputācijas jautājums, rādīs laiks.