Tā lido līķi: kā lidmašīnās pārvadā mirušos pasažierus
Lidmašīnas ik gadu pārvadā miljoniem cilvēku visā pasaulē, taču tās transportē arī tūkstošiem mirušo pasažieru. Lai neizbiedētu dzīvos ceļotājus, mirušajiem parasti tiek dota arī kāda īpaša iesauka, vēstī "thesun.co.uk".
Daži pasažieri varētu justies neomulīgi, zinot, ka zem viņiem kādā nodalījumā atrodas cilvēka līķis. Tāpēc mirušajiem pasažieriem lidmašīnās parasti ir iesauka - Džims Vilsons.
Droši var apgalvot - ja uzzinat, ka lidmašīnā ir pasažieris vārdā Džims Vilsons, visticamāk, viņš ir miris, un tas ir mirušā cilvēka segvārds.
Kā stāsta "US Funerals Online" galvenā redaktore Sāra Marsdena, "American Airlines" pat ir īpašs palīdzības dienests bēru namiem, ko viņi sauc "American Airlines Jim Wilson Service."
Šāda iesauka ļauj pārvadātājiem veikt zvanus par cilvēku līķiem, neraizējoties, ka kāds to nejauši noklausīsies.
Šī iesauka radusies no kastēm, kurās notiek mirušo pārvadāšana. "Jim Wilson Trays" konteineri bieži tiek lietoti cilvēku līķu transportēšanai, un, lai tie labāk saglabātos, tiek ievietoti ledū.
Citas lidsabiedrības mirušos sauc vienkārši par HR, kas nozīmē "Human Remains" (Mirstīgās atliekas).
Aptuveni 50 000 mirušo tiek transportēti ar lidmašīnām ik gadu, jo cilvēki nereti mirst citās valstīs, un ir nepieciešama to pārvietošana uz dzimteni pie ģimenes, lai apglabātu.
Amsterdamas lidostā "Shiphola" pat ir savs morgs, kur ik gadu apkalpo ap divtūkstoš mirušo.
Vairums lidsabiedrību var pārvadāt līķus, taču dažas, piemēram "easyJet" nepārvadā kravu, tātad ir maz ticams, ka uz to klāja atrodas zārki.
Visi cilvēku līķi tiek transportēti doršos zārkos, turklāt tiem līdzi ir apbedījumu tranzīta atļauja vai veselības aizsardzības amatpersonas sertifikāts.