Klientu lojalitātes kartes guvušas patērētāju atzinību
Klientu lojalitātes kartes mazumtirdzniecības veikalu tīklos guvušas patērētāju atzinību, biznesa portālam "Nozare.lv" atzina aptaujātie mazumtirgotāji.
SIA "Rimi Latvia" klientu lojalitātes programmu sāka šogad janvārī, ieviešot lojalitātes karti "Mans Rimi". "Patlaban pircēju vidū programma ir guvusi lielu atzinību. Precīzu izsniegto karšu skaitu gan nepubliskojam, taču droši varam teikt, ka tas pārsniedz mūsu sākotnējās prognozes," sacīja uzņēmuma vecākā sabiedrisko attiecību speciāliste Dace Valnere.
Analizējot pirkumu datus, redzams, ka "Mans Rimi" karte tiek ļoti aktīvi izmantota ikdienas pirkumos. "Lojalitātes programma sniedz iespēju paplašināt lojālo klientu loku, kā arī precīzāk uzzināt par savu pircēju iepirkšanās paradumiem, biežumu un attiecīgi piedāvāt tieši viņiem interesējošus piedāvājumus. Tādēļ arī nākotnē plānojam arvien attīstīt klienta kartes sniegtās iespējas," stāstīja Valnere.
"Ikvienam uzņēmumam ir ļoti būtiski piesaistīt pēc iespējas vairāk lojālu klientu. Mazumtirdzniecībā, kur iespējas izvēlēties jebkuru veikalu ir ļoti plašas, lojāls klients ir zelta vērtē. Lojālu pircēju, protams, vislabāk var iegūt, piedāvājot to, pēc kā primāri pircējs nāk uz veikalu: kvalitatīvus produktus, plašu sortimentu, laipnu apkalpošanu un izdevīgas cenas. Savukārt klientu lojalitātes programmas ir tās, kas pircējiem piedāvā vēl arī kādu pievienoto vērtību," norāda "Rimi" pārstāve.
Nākotnē klientu lojalitātes programma tiks izstrādāta arvien detalizētāk, kas ļaus paplašināt tiešā mārketinga iespējas, uzrunājot klientus personīgāk, norādīja Valnere.
Savukārt "Maxima" lojalitātes kartes sāka izvērst 2004. gadā, pērnā gada nogalē sagaidot jau 500 000 aktīvo lietotāju. "Paldies" karte ļauj uzkrāt "paldies naudu" par jebkuru pirkumu, kas nozīmē 15% atlaidi ikvienai precei un līdz pat 50% atlaides dažādām precēm īpašās akcijās. Līdztekus tam "Paldies" kartei ir astoņi partneri, no kuriem pircēju vidū pašlaik vispopulārāk ir izmantot atlaidi degvielas iegādei "Lukoil" degvielas uzpildes stacijās un iegādāties būvmateriālus "Kuršu" veikalos. Visjaunākais partneris ir veļas mazgātavas "Irve", kas ar "Paldies" karti piedāvās 15%-20% atlaidi, stāstīja SIA "Maxima Latvija" preses sekretārs Ivars Andiņš.
Pērn atlaidēs "Paldies" karšu īpašnieki "Maxima" veikalos saņēmuši trīs miljonus latu, bet visā kartes pastāvēšanas laikā kopā - 15 miljonus latu. "Svarīgākais nākotnes mērķis ir šo papildu piedāvājumu skaitu paplašināt un "Paldies" kartes lietotāju skaitu vēl palielināt," teica Andiņš.
Arī tirdzniecības centru apsaimniekotājs "Linstow Center Management" kopš 2009. gada piedāvā "Galactico privilēģiju karti", kas nodrošina klientam dalību "Galactico privilēģiju programmā". "Klientu skaits mērāms vairākos desmitos tūkstošu. Statistika liecina, ka 80% klientu karti lieto regulāri, kas ir ļoti augsts aktīvo lietotāju īpatsvars. Privilēģiju karte ir ļoti efektīvs risinājums gan klientiem, gan tirgotājiem," norāda tirdzniecības centru komercdirektore Evija Majevska.
Pēc Majevskas teiktā, pircēju paradumos vērojama tendence meklēt izdevīgumu, atlaides, un šis faktors kļūst par nozīmīgu izvēles kritēriju. Tāpēc "Privilēģiju karte" ir kļuvusi tik populāra. Šīs kartes piesaista veikaliem arī papildu apgrozījumu. Turklāt līdz ar šīs kartes ieviešanu vairāki veikali savas lojalitātes programmas veido uz "Galactico privilēģiju kartes" bāzes - tā ir ērta sistēma, mazākiem uzņēmumiem nav jāinvestē savu lojalitātes karšu izveidē.
2010. gadā "Galactico" sadarbībā ar "DnB Nord banku" izveidoja arī norēķinu karti "Galactico Visa", kas, norēķinoties par pirkumu, vienlaikus pilda arī privilēģiju kartes funkciju visos piecos šī tīkla tirdzniecības centros Rīgā. "Galactico Visa" var izmantot gan kā karti algas saņemšanai, gan kā papildu norēķinu karti.
Ar katru "Galactico" karti tiek reģistrēti vidēji pieci pirkumi mēnesī par summu aptuveni 13 lati, kas ir ļoti labs rādītājs pret vidējo pirkumu tirdzniecības centros vispār un pret banku statistiku par maksājumu karšu lietošanas biežumu - kas ir apmēram trīs darījumi mēnesī, atzina Majevska.
Nākotnes plānos ietilpst vēl vairāk palielināt tirdzniecības vietu skaitu "Galactico" tirdzniecības centros, kas piedāvā garantētās atlaides "Galactico Privilēģiju programmas" dalībniekiem.
Šī gada pirmajā ceturksnī reģistrētais apgrozījums "Galactico" tirdzniecības centros, izmantojot "Galactico privilēģiju" un "Galactico Visa" kartes, veido 4,4 miljonus latu, reģistrējot kopumā vairāk nekā 320 000 pirkumu.