Par satiksmes drošību rūpēsies 33 fotoradari
Ja savulaik lielākā sabiedrības daļa fotoradarus uztvēra ar naidu un pretestību, tad tagad vārds “fotoradars” jau sāk izsaukt labvēlīgu smaidu. Kā anekdote vai sens un visiem zināms joks.
Policijas informācija vēsta, ka pēdējā laikā satiksmes negadījumi ar cietušajiem galvenokārt saistīti ar kājāmgājējiem un velosipēdistiem. Kāds notriekts lielveikala autostāvvietā, kāds uz gājēju pārejas vai sabiedriskā transporta pieturā. Gājēji un velosipēdisti nenoskaidrotu iemeslu pēc patrāpijušies uz braucamās daļas, kur tiem atrasties nu nekādi nevajadzētu.
Protams, pa starpam atgadās arī kāda automobiļu sadursme. Biežāk pilsētās, retāk ārpus tām. Tiesa gan, nav neviens apstiprinājums tam, ka šādi negadījumi notikuši pārsniegta ātruma dēļ.
Ātrumu pārsniegt mums patīk! Vidēji dienā policija izraksta ap 200 protokoliem tieši par šo pārkāpumu. Turklāt, kā vēsta nesen “kasjauns.lv” publicētā statistika, lielākā autobraucēju daļa uzskata, ka tas ir pilnīgi normāli.
Nu policija nākusi klajā ar paziņojumu, ka tuvākā laikā Latvijā par satiksmes drošību rūpēsies 33 fotoradari – 25 “trijkāji” un 8 stacionārie. Policijas mājas lapā publicēts arī saraksts, kur fotoradari, iespējams, būs uzstādīti.
Ja pieļaujam, ka fotoradari tiek uzstādīti patiešām satiksmei bīstamās vietās, tad jāsecina, ka Latvijā visbistamākās vietas ir tikai Rīgā, Jūrmalā un Rīgas rajonā – Babītē, Mārupē, Olainē, Ādažos un Ķekavā. Savukārt ārpus Rīgas un Jūrmalas apkaimes ir tikai divi bīstami punkti – Dobeles novada apdzīvotajā vietā Škibē un Salacgrīvā. Sarakstā nav ne vārda par cenrālajiem ceļiem tādi kā Rīga – Ventspils, Rīga – Liepāja, Rīga – Daugavpils un citi.
Lai gan tieši uz šiem ceļiem parasti ir vislielākais kārdinājums “iemīt grīdā” daudz maz ciešamā asfaltseguma dēļ.
“Svaigākais” policijas mājas lapā izvietotais fotoradaru saraksts ir spēkā līdz 23. novembrim. Iespējams, nākamjā laika periodā fotoradaru atrašanās vietas mainīsies. Pavisa, sarakstā iekļautas 43 potenciālās atrašanās vietas.