"Disney" tomēr atsauc savu skandalozo prasību pret vīrieti, kurš mēģināja izklaides gigantu iesūdzēt tiesā par savas sievas nāvi
ASV izklaides gigants “The Walt Disney Company” tomēr atsaucis savu skandalozo iesniegumu tiesā pret vīrieti, kurš mēģināja kompāniju iesūdzēt tiesā par savas sievas nāvi “Walt Disney Parks and Resorts” restorānā. Sabiedrības sašutumu bija izraisījis kompānijas juristu mēģinājums izmantot šī vīrieša kādreizējo piekrišanu “Disney+” straumēšanas pakalpojuma noteikumiem, kas viņam praktiski atņēma tiesības vērsties tiesā.
“Disney Experiences” vadītājs Džoss D’Amaro publicēja paziņojumu, ka kompānija ir nolēmusi nelikt šķēršļus lietas izskatīšanai tiesā. “Kompānija “Disney” cenšas likt cilvēcīgumu augstāk par visiem citiem apsvērumiem,” teikts paziņojumā. “Šādos unikālos apstākļos kā šajā lietā mēs uzskatām, ka situācija prasa delikātu pieeju, lai veicinātu risinājumu ģimenei, kas piedzīvojusi tik sāpīgu zaudējumu. Tādēļ mēs nolēmām atteikties no savām tiesībām uz arbitrāžu un ļaut lietas izskatīšanu tiesā.”
Speciālisti gan norādījuši, ka “Disney” lēmumu drīzāk izraisīja izteikti negatīvā publicitāte, ko bija radījusi tās sākotnējā pretestība lietas izskatīšanai tiesā ar straumēšanas līguma noteikumu argumentu.
Šā gada februārī Džefrijs Pikolo iesniedza tiesā prasību pret “Disney” sakarā ar to, ka viņa sieva, Ņujorkas ārste Kanokporna Tangsuana pērn 5. oktobrī nomira no alerģiskas reakcijas, ieturot maltīti “Walt Disney Parks and Resorts” restorānā Floridā. Prasītājs apgalvoja, ka viņa sievai bija smaga alerģija pret piena produktiem un riekstiem, un viņi restorāna oficiantam vairākkārt prasīja šos alergēnus nesaturošus ēdienus un dzērienus, un restorāna personāls apliecinājis, ka viņiem pasniegtajā maltītē nekādu alergēnu nav.
Tomēr drīz pēc maltītes Pikolo sievai sākās smaga alerģiska reakcija un pēc dažām stundām viņa nomira. Pataloganatoma slēdzienā norādīts, ka viņas nāves cēlonis bija organisma reakcija uz “paaugstinātu piena produktu un riekstu saturu viņas sistēmā”. Pikolo apsūdzēja “Walt Disney Parks and Resorts” personālu nolaidībā un vēlējās saņemt vairāk nekā 50 000 dolāru kompensāciju.
Savukārt “Disney” vērsās tiesā ar lūgumu prasību vispār noraidīt un lietu atrisināt ārpustiesas kārtībā, jo Pikolo 2019. gadā bija piekritis “Disney+” noteikumiem un nosacījumiem, sākot viena mēneša bezmaksas izmēģinājuma periodu, kā arī 2023. gadā tos atkal apstiprinot. Šajos noteikumos ir paredzēts, ka jebkādi strīdi ar uzņēmumu vai tā meitasuzņēmumiem tiek risināti ārpustiesas ceļā ar arbitrāžu, un “Walt Disney Parks and Resorts” ir “Walt Disney Company” meitasuzņēmums.
Pikolo advokāti uzskatīja, ka “Disney” nostāja, “balstās uz neticamu argumentu, ka jebkura persona, kas izveido “Disney+” kontu pat bezmaksas izmēģinājumiem, kas netiek pagarināti pēc izmēģinājuma perioda beigām, uz visiem atteiksies no savām tiesībām uz zvērināto tiesu”, turklāt pat gadījumos, kuriem nav nekāda sakara ar pašu “Disney+” straumēšanas pakalpojuma lietošanu, piemēram, saistībā ar miesas bojājumiem vai nāvi. “Šis arguments ir uz robežas ar absurdu,” paziņoja Pikolo advokāti.
Turklāt advokāti norādīja, ka Pikolo piekrita “Disney+” noteikumiem savā vārdā, nevis savas sievas vai viņas īpašuma vārdā, kad “Disney+” reģistrācijas lapā viņš noklikšķināja uz “piekrist un turpināt”.
Floridas jurists Daniels Zuniga, kurš specializējas prettiesiskas nāves un miesas bojājumu lietās un nav iesaistīts šajā procesā, toreiz atzina “Guardian”, ka “Disney” arguments izskatās pēc milzīga juridiska pārspīlējuma un savā ilgajā jurista praksē viņš neko tādu vēl nebija redzējis. “Ja kāds piekrīt “Disney+” bezmaksas izmēģinājumam, nedomāju, ka ir racionāli vai saprātīgi uzskatīt, ka vidusmēra cilvēks būs pārliecināts, ka atsakās no jebkādām savām tiesībām, kas attiecas uz atrakciju parkiem,” viņš izteicās, uzsverot, ka šāda sprieduma sekas vidusmēra cilvēkam var būt katastrofiskas. “Lielie konglomerāti tikai kļūst aizvien lielāki un lielāki, tādējādi cik tālu augšup ķēdē tas var aiziet?” Zuniga norādīja, ka “Disney” labvēlīgs lēmums būtu briesmīgs trieciens vidusmēra patērētājam, un cer, ka “uzvarēs racionāli prāti”.