Miljonārs, tēvs un dēls, piedzīvojumu meklētājs – kas bija traģiskajā zemūdenes katastrofā bojā gājušie?
Pasaulē

Miljonārs, tēvs un dēls, piedzīvojumu meklētājs - kas bija traģiskajā zemūdenes katastrofā bojā gājušie?

Jauns.lv

Visi pieci pasažieri, kas atradās uz pazudušās zemūdens kuģa “Titan” klāja, ir miruši, apstiprinājusi ASV krasta apsardze.

Miljonārs, tēvs un dēls, piedzīvojumu meklētājs – ...

Maugers sacīja, ka nevar apstiprināt, vai viņu līķus izdosies atgūt okeāna "neticami nepielūdzamās vides" dēļ.

Zemūdene "Titan" un tās glābšanas operācija

Glābēju komanda atzinusi par mirušiem piecus cilvēkus, kas svētdien ar dziļūdens zemūdeni "Titan" devās dzelmē Atlantijas okeāna ziemeļos, lai aplūkotu ...

Uz kuģa atradās zemūdens kompānijas izpilddirektors, britu miljardieris pētnieks, franču ūdenslīdējs, kā arī tēvs un dēls. Lūk, kas par viņiem zināms.

Stoktons Rašs, 61

Stoktons Rašs bija kompānijas “OceanGate” izpilddirektors. Tieši šī kompanīja organizēja braucienus uz “Titānika” vraku ar dziļūdens zemūdeni “Titan”. Uzņēmums apstiprināja, ka viņš atradās uz kuģa.

Viņš bija pieredzējis inženieris, kurš iepriekš bija konstruējis eksperimentālu lidmašīnu un strādājis uz citiem maziem zemūdens kuģiem.

foto: AFP/Scanpix
Stoktons Rašs.
Stoktons Rašs.

Rašs uzņēmumu nodibināja 2009. gadā, piedāvājot klientiem iespēju izbaudīt dziļjūras ceļojumus, un 2021. gadā kļuva slavens, kad uzņēmums sāka piedāvāt ceļojumus uz Titānika vraka vietu.

Par 250 000 ASV dolāriem viņa uzņēmums piedāvāja pasažieriem iespēju tuvumā apskatīt, kas ir palicis no slavenā kuģa. Rašs devās katrā “Titan” niršanas reizē.

Hamišs Hārdings, 58

Britu piedzīvojumu meklētājs vadīja Dubaijā bāzētu privāto lidmašīnu izplatītāju “Action Aviation”. Viņš vairākas reizes apmeklēja Dienvidpolu — vienreiz kopā ar bijušo astronautu Buzu Oldrinu — un 2022. gadā ar “Blue Origin” lidoja kosmosā.

Viņam piederēja trīs Ginesa rekordi, tostarp ilgākais laiks, kas pavadīts okeāna dziļumā, niršanas laikā Marianas tranšejas dziļākajā daļā.

foto: Jannicke Mikkelsen via REUTERS
Hamišs Hārdings.
Hamišs Hārdings.

2022. gada vasarā žurnālam “Business Aviation Magazine” viņš pastāstīja, ka uzauga Honkongā, 80. gadu vidū ieguva pilota kvalifikāciju, studējot Kembridžā, un uzbūvēja savu lidmašīnu pēc tam, kad bija nopelnījis naudu ar banku programmatūras izstrādi.

Jautāts, kāpēc viņš dodas riskantos ceļojumos, viņš reiz atbildējis: "Manuprāt, tie visi ir aprēķināti riski un ir labi saprotami."

Pagājušajā nedēļas nogalē viņš sociālajā tīklā Facebook paziņoja, ka misija, "visticamāk, būs pirmā un vienīgā 2023. gadā", jo Ņūfaundlendā, Kanādā, no kurienes misijas devās, ir slikti laika apstākļi.

Šahzada Davuds, 48, un Sulemans Davuds, 19

Britu uzņēmējs Šahzada Davuds bija no vienas no Pakistānas imigrantu bagātākajām ģimenēm. Viņš ceļoja ar savu dēlu Sulemanu, kurš ir students.

Devuds dzīvoja kopā ar savu sievu Kristīni, Londonas dienvidrietumos. Ģimene pirms niršanas mēnesi pavadīja Kanādā.

Šahzada bija Pakistānas konglomerāta “Engro Corporation” priekšsēdētāja vietnieks, kas ir liels mēslojuma uzņēmums.

foto: AP/Scanpix
Šahzada Davuds.
Šahzada Davuds.

Viņš strādāja ar savas ģimenes Davudas fondu, kā arī SETI institūtu, Kalifornijā bāzētu pētniecības organizāciju, kas meklē ārpuszemes dzīvību.

Šahzada bija arī divu karaļa Čārlza III dibināto labdarības organizāciju – “British Asian Trust” un “Prince's Trust International” – atbalstītājs.

Šahzada ģimene sacīja, ka viņu interesē "dažādu dabisko dzīvotņu izpēte", un iepriekš viņš runājis gan Apvienoto Nāciju Organizācijā, gan Oksfordas savienībā. Viņš studējis Filadelfijā, ASV, un Bekingemas Universitātē Anglijā, kur absolvējis 1998. gadā.

foto: AP/Scanpix
Sulemans Davuds.
Sulemans Davuds.

Viņa dēls Sulemans mācījās Stratklaida universitātē Glāzgovā, kur viņš tikko bija pabeidzis pirmo kursu universitātes Biznesa skolā. Ģimenes paziņojumā pusaudzis raksturots kā "liels zinātniskās fantastikas literatūras cienītājs".

Pols Henrijs Nardžeolē, 77 gadi

Tiek ziņots, ka ar segvārdu “Titānika kungs” Nardžeolēpie “TItānika” vraka bijis vairāk laika nekā jebkurš cits pētnieks, un viņš piedalījās pirmajā ekspedīcijā 1987. gadā, tikai divus gadus pēc tā atrašanas. Nardžeolē bija bijušais Francijas jūras spēku ūdenslīdējs.

foto: AFP/Scanpix
Pols Henrijs Nardžeolē.
Pols Henrijs Nardžeolē.

Viņš bija zemūdens pētījumu direktors uzņēmumā, kam pieder tiesības uz “Titānika” vraku. Saskaņā ar uzņēmuma profilu Nardžeolē uzraudzīja tūkstošiem Titānika artefaktu.

Neilgi pirms iekāpšanas zemūdenē Nardžeolē teicis, ka ar nepacietību gaida nākamā gada ekspedīciju, lai atgūtu objektus no vraka, viņš piebilda.