Divu valūtu dēļ Sandru kosmētikas veikalā apšmauc par 18 eiro
Norēķināšanās divās valūtās divu nedēļu garumā radījusi galvassāpes ne tikai pārdevējiem, bet arī pircējiem. Eiro pie veikalu kasēm uzdoti par latiem un otrādi. Šāda misēkļa dēļ kāda Kasjauns.lv lasītāja piedzīvojusi negatīvu pieredzi, par savu neuzmanību maksājot 18 eiro.
Lai gan maksāt abās valūtās – gan latos, gan eiro - drīkstēsim vēl tikai šodien, rūgtu pēcgaršu divu nedēļu ilgais divvalūtu periods sagādājis daudziem. Jau tā grūto posmu – atvadīšanos no jau tik pierastajiem latiem, lai aprastu ar jaunu valūtu, papildinājuši dažādi misēkļi veikalos.
Kasjauns.lv lasītāja Sandra par savu uzticēšanos veikala pārdevējai, samaksājusi teju vai 18 eiro – par neko!
Sandra raksta –
„Iegāju kosmētikas veikalā, kuru rotāja uzraksti par milzīgām atlaidēm, noskatīju sev tīkamās lietas un devos pie kases. Pārdevēja bija ļoti laipna, rūpīgi nokasīja visas cenas, skaisti iesaiņoja pirkumu, un uz neliela ekrāna parādījās gala cipars bez valūtas nosaukuma - 41,88, pārdevēja paskaidroja, ka tie ir lati. Samaksāju ar 50 latu banknoti, pārdevēja ātri aprēķināja, ka atlikums ir 11,55 eiro un izsniedza atlikumu. Čeks tika rūpīgi ielikts pie pirkumiem un man pat mazākās šaubas neradās, ka čekā varētu būt rakstīts kas cits.
Veikalā visi čeki, kuros pirkuma maksa pārsniedz 14 eiro, piedalās loterijā. Nonācu līdz loterijas vietai, sameklēju pirkumu maisiņā savu čeku un liels bija mans pārsteigums, ka čekā pirkuma maksa ir norādīta 41,88 eiro un saskaņā ar čeku-izdotais atlikums ir 29,26 eiro.
Devos atpakaļ pie laipnās pārdevējas un vaicāju, kur palikuši man pienākošie 17,71 eiro. Pārdevēja, mani ieraugot, sākumā mazliet samulsa, bet naudu, protams, neatdeva. Pārskaitīja kasi un paskaidroja, ka kasē liekas naudas neesot. Es jau arī necerēju, ka nauda būs kasē, vairāk cerēju, ka viņai pamodīsies sirdsapziņa, bet velti.”
Par pārkāpumiem jāziņo
Sandra guvusi rūgtu mācību, un, lai gan vēl tikai viena diena priekšā, kad varam norēķināties divās valūtās, Sandra piebilst – ka uzticēties šajā laikā nedrīkst nevienam pārdevējam, tāpēc pirms atej no kases, rūpīgi pārbaudi savu pirkuma čeku.
Kā portālam Kasjauns.lv skaidro Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) komunikācijas nodaļas pārstāve Ilze Žunde, šāda veida gadījumi pēdējo divu nedēļu laikā nav bijuši, arī sūdzības no patērētājiem par apskaitīšanas gadījumiem bijušas ļoti maz. ‘”Pie kases par pirkumu ir jāprasa tā nauda, kas norādīta arī uz preces. Par konkrēto gadījumu var piemērot naudas sodu, taču tā vairāk izklausās pēc pārdevēja neuzmanības, nevis apzinātas rīcības,” teic Žunde. Viņa piebilst, ka par šādiem gadījumiem patērētājam ir jāziņo PTAC, lai tos izvērtētu, un risinātu.
Paši veikalnieki gan stāsta, ka pārpratumu nav bijis
Lai arī pircēju nedienas ar divām valūtām bijušas ne mazums, veikalnieki atzīst – izteikta problēma divas nedēļas pieņemt divas valūtas nav bijusi. Kā stāsta Galerija Centrs veikala „Douglas” vadītāja, abas nedēļas noritējušas gludi, un nekādu pārpratumu nav bijis: „Pircēji bija ļoti pretimnākoši, jo lielākā daļa norēķinājās ar karti vai eiro. Ļoti maz bija tādu, kas vēl maksāja latos, tāpēc nekādu sajukumu tas neradīja,” atzīst Douglas vadītajā Galerijā Centrs.
Arī apģērbu veikaliņa īpašniece Dobelē zina stāstīt – šīs divas nedēļas esot pagājušas ar nelielu spriedzes piedevu, taču apkrāpti pircēji un sūdzības neesot bijušas: „Mēs jau laicīgi sagatavojāmies, un rēķinājāmies, ka var gadīties misēkļi, tāpēc, izsitot čeku, arī pašas pārbaudījām vai ir viss pareizi, tikai tad atdevām pircējam. Par laimi, mūsu veikalā pārpratumu nebija.”
Tirdzniecības centra Spice, veikala Promod vadītāja atzīst, ka sakarā ar cilvēkiem, norēķiniem un preču pārcenošanu problēmas neesot bijušas. „Viss bija ļoti ērti un labi. Cilvēki maksāja galvenokārt eiro, un arī pārpratumi sajaucot eiro un latus vietām nebija. Grūtākais bija tikt galā ar grāmatvedību, taču pārējais notika bez problēmām.”
Kasjauns.lv/Foto: Lita Krone/LETA