Jaunie mākslinieki prezentē Maskavas ielas izglītības iestāžu fasāžu apdares skices. FOTO
Runā Rīga

Jaunie mākslinieki prezentē Maskavas ielas izglītības iestāžu fasāžu apdares skices. FOTO

Jauns.lv

Šodien, 26. martā, Rīgas domes Īpašuma departamenta direktors Oļegs Burovs un Latvijas Mākslas akadēmijas rektors Aleksejs Naumovs kopā ar citiem atbildīgajiem speciālistiem iepazinās ar 25 jauno mākslinieku un vides dizaineru sākotnējām Maskavas ielas izglītības iestāžu fasāžu apdares skicēm un koncepcijām.

Jaunie mākslinieki prezentē Maskavas ielas izglītī...

„Patīkami pārsteidz studentu iesniegto ideju daudzveidība un fantāzija. Idejas ir daudzsološas un progresīvas. Iesniegtajās skicēs atradām potenciālos fasāžu apdares autorus ne tikai izglītības iestādēm pie Daugavas promenādes, bet arī citiem pilsētas būvobjektiem, tādejādi radot iespēju nākotnē padarīt  mūsu pilsētvidi mākslinieciski interesantu un ne ikdienišķu,” pēc iepazīšanās ar skicēm stāsta Rīgas domes Īpašuma departamenta direktors Oļegs Burovs.

Savas skices un koncepcijas konkursam ir iesnieguši 25 Latvijas Mākslas akadēmijas Vides mākslas un Gleznošanas katedras bakalaura un maģistra kursa studenti.  Studentu darbi ir tapuši sadarbībā ar  pasniedzējiem Ingunu Eleri, Jāni Andri Osi, Andri Vītoliņu, Martinu Vizbuli un Sandru Levāni.  

Plānots, ka pēc mēneša sagatavotās skices un koncepcijas tiks prezentētas starpskatē jau kā potenciālas un realizējamas idejas. Savukārt jau maijā ir plānots noteikt  labāko autoru projektus, kuri tiks realizēti uz konkrēto izglītības iestāžu fasādēm.  

Jau informējām, ka pēc Rīgas domes Īpašuma departamenta pasūtījuma vairākām Maskavas ielas izglītības iestādēm pie Daugavas promenādes Latvijas Mākslas akadēmijas studenti izstrādās mākslinieciski augstvērtīgus, inovatīvus fasādes krāsojuma (apdares) projektus.

Rīgas domes Īpašuma departaments jau vairākus gadus mērķtiecīgi īsteno koncepciju - renovējot  pilsētas pašvaldības izglītības iestādes kā mikrorajona dominantes. Ņemot vērā to, ka lielākā daļa šo iestāžu ēkas būvētas pēc 20.gs. sešdesmito, septiņdesmito gadu tipveida projektiem, to vienveidīgajai arhitektūrai, siltinot ēkas, iespējams piešķirt pievienoto vērtību – mākslinieciski augstvērtīgu dekoratīvo apdari, kas gan atsvaidzina apkārtesošo arhitektūru, gan uzsver izglītības iestādes saturisko un sabiedrisko nozīmi.