
Uzņēmēji Dobeles novadā aicina samazināt birokrātijas slogu pašvaldībā

Dobeles Uzņēmēju konsultatīvās padomes (UKP) aptaujā komersanti pašvaldību aicinājuši samazināt birokrātijas slogu pašvaldībā.
Kopš 2023. gada decembra Dobeles novadā darbojās UKP, kas ir Dobeles novada domes izveidota konsultatīva institūcija, kura veicina labvēlīgas uzņēmējdarbības vides attīstību novadā. Līdzšinējā padomes sastāvā bija padomes priekšsēdētāja Zita Sāviča, kā arī padomes locekļi Artis Treimanis, Iveta Grudovska, Antra Mangule, Raivo Paškausks, Nikolajs Kapitonovs, Zaiga Apse, Agris Šlaveiks, Raimonds Lignickis.
Līdz ar jaunās Dobeles novada domes sasaukumu, vadoties pēc nolikuma, UKP šādā sastāvā savu darbību izbeidz. Drīzumā tiks izsludināts jaunais uzsaukums UKP sastāvam.
UKP mērķis ir sekmēt uzņēmējdarbības attīstību novadā, aktivizēt dialogu starp pašvaldību un vietējiem uzņēmējiem, veicinot viedokļu apmaiņu un lēmumu pieņemšanu saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem, pozitīvi ietekmējot uzņēmējdarbības vidi novadā.
Savukārt tās misija ir sniegt atbalstu Dobeles novada pašvaldībai saskaņā ar pašvaldības izvirzītajiem jautājumiem padomei, sekmēt uzņēmējdarbības attīstību novadā, aktivizējot dialogu starp pašvaldību un uzņēmējiem, kā arī apzināt un risināt Dobeles novada uzņēmējdarbībai svarīgos jautājumus.
UKP sastāvs, sadarbojoties ar Dobeles Pieaugušo izglītības un uzņēmējdarbības centru, izveidoja aptauju, kurā respondentiem bija jāatbild uz jautājumiem par savu uzņēmējdarbības veidu, darbinieku skaitu, jānovērtē uzņēmējdarbības vide, kā arī jāsniedz savi ieteikumi, lai pašvaldība spētu uzlabot vidi Dobeles novadā.
Kopumā tika saņemtas 34 aizpildītas aptaujas anketas, kurās no uzņēmēju puses visvairāk tika minēts ieteikums samazināt birokrātijas slogu pašvaldībā, rīkot vairāk kopējo uzņēmēju tīklošanos, kā arī uzlabot telpu nomas pieejamību jaunajiem uzņēmējiem.
Iegūtie rezultāti apkopoti un saņemtie ieteikumi sagatavoti kā priekšlikumi pašvaldības pārstāvjiem Dobeles novada uzņēmējdarbības vides uzlabošanai turpmāk.