Atklāta izstāde unikālā japāņu tehnikā - gyotaku
foto: Publicitātes
No 25. jūlija restorānā "Fish Corner" (Tērbatas iela 41/43, ieeja no Ģertrūdes ielas) ir skatāma izstāde "PAA GYOTAKU", kurā mākslinieks Pāvels Lindemanis iepazīstina ar savu interpretāciju par tradicionālo japāņu zivs nospiedumu tehniku gyotaku (魚拓).
Kultūra

Atklāta izstāde unikālā japāņu tehnikā - gyotaku

Kultūras nodaļa

Jauns.lv

No 25. jūlija restorānā "Fish Corner" (Tērbatas iela 41/43, ieeja no Ģertrūdes ielas) ir skatāma izstāde "PAA GYOTAKU", kurā mākslinieks Pāvels Lindemanis iepazīstina ar savu interpretāciju par tradicionālo japāņu zivs nospiedumu tehniku gyotaku (魚拓).

Atklāta izstāde unikālā japāņu tehnikā - gyotaku...

Gyotaku – vēsturiski izmantota kā metode nozvejas dokumentēšanai – šajā izstādē atklājas kā meditatīva, estētiski lakoniska un konceptuāli dziļa mākslas forma. Pāvela Lindemaņa darbos tradicionālā tehnika iegūst raupju un laikmetīgu elpu, kur sastopas brutālisma estētika, melnbaltās fotogrāfijas skaidrība un filozofija, kas akcentē pašu objektu kā patiesības centru.

“Šie nospiedumi nav tikai zemūdens dzīves atspoguļojumi – tie ir klātbūtnes pieraksti,” saka mākslinieks. Līdzīgi kā fotonegatīvā, ar tinti pārklātā zivs atklājas savā anatomiskajā pilnībā, bez stilizācijas vai sentimenta. Darbos dominē forma, ēna, faktūra – tukšums rada nozīmi, gaisma veido struktūru.

foto: Publicitātes
Zivs kā māksla un subjekts.
Zivs kā māksla un subjekts.

Zivs kā māksla un subjekts. Mākslinieks, kurš jau kopš bērnības aizraujas ar makšķerēšanu, šo darbu ciklu uzskata par radošu simpoziju ar zivi kā līdzautoru. 

PAA interpretācija balstās senākajās gyotaku tradīcijās, kur zivs nospiedums bija vienlaikus dokuments, apliecinājums un cieņas izpausme. Šeit šī pieeja tiek pārvērsta laikmetīgā mākslas valodā, saglabājot cieņu, autentiskumu un klātbūtni.

Izmantotā tehnika un materiāli - tiešā gyotaku tehnika (chokusetsu-hō) ar sumi tinti, ar rokām darināts washi papīrs. Dažos darbos – neliels otiņu vai pigmentu pielietojums pēc nospieduma. Filozofija: zivs vienmēr tiek realizēta pēc nospieduma veikšanas, godinot dabas, uztura un mākslas pilno ciklu.

foto: Publicitātes
Zivs kā māksla un subjekts.
Zivs kā māksla un subjekts.

"PAA GYOTAKU" ir vairāk nekā tehnika – tā ir laikmetīga kontemplācija par formu, dzīvību un nāvi, kur tradicionālais sastopas ar minimālisma skaidrību. Katrs darbs aicina skatītāju pārdomāt mūsu attiecības ar dabu, materiālu un pašu redzēšanas aktu.

Paa Gyotaku ir mākslinieks, kurš specializējas Gyotaku — tradicionālajā japāņu zivju iespieduma mākslā, apvienojot autentiskas tehnikas ar dabas iedvesmotu estētiku. Viņš strādā ar paša noķertām zivīm, veidojot detalizētus, dabiskā izmēra nospiedumus uz rokām darināta papīra vai auduma. Paa darbos apvienojas zinātniska precizitāte un mākslinieciska izteiksme, iemūžinot katras zivju sugas unikālo faktūru un formu. Viņš bieži izmanto minimālistisku japāņu tušas glezniecību un tradicionālos zīmogus, godinot šīs mākslas izcelsmi. Visi darbi tiek radīti, ievērojot ilgtspējīgas prakses un rūpīgu pieeju dabai. Paa Gyotaku darbi ir gan mākslas darbi, gan vizuāli dokumenti, kas godā klusumu un skaistumu zem ūdens virsmas.