
Salacgrīvas tilta būvniecība
Salacgrīvā turpina būvēt jaunu tiltu pār Salacu – vecais tilts ir nojaukts, bet jaunajam tiltam ir izbūvēti visi balsti un ...





FOTO: izbūvēti visi jaunā Salacgrīvas tilta balsti

Salacgrīvā turpina būvēt jaunu tiltu pār Salacu – vecais tilts ir nojaukts, bet jaunajam tiltam ir izbūvēti visi balsti un līdz pusei uzbīdītas laiduma konstrukcijas sijas. Plānots, ka līdz jūlija beigām sijas tiks pilnībā uzbīdītas un būvnieki sāks uzstādīt veidņus un stiegrojumu tilta brauktuves un gājēju ietvju izbūvei.
Jaunā Salacas tilta būvdarbu laikā satiksme Salacgrīvā tiek organizēta pa pagaidu tiltu, LVC pārstāvji to trešdien apsekoja. Kā pagaidu tilts Salacgrīvā tiek izmantots valsts īpašumā esošais saliekamais tilts. Maija sākumā tam ir pastiprināts brauktuves klājs, uzliekot jaunas metāla plātnes uz esošā klāja.
Pirms diviem mēnešiem LVC pieņēma lēmumu veikt ieguldījumus valstij piederošajā saliekamajā pagaidu tiltā. Tas darīts, lai mazinātu iespēju, ka klājs tiek bojāts dēļ tā, ka pa to pārvietojas pārslogots kravas transports ar masu, kas pārsniedz 52 tonnas. Remontdarbi izmaksāja 165 000 eiro, lai tos veiktu, no 6. līdz 13.maijam bija slēgta satiksme pār pagaidu tiltu. Pēc jaunu metāla plātņu izbūves, pagaidu tilta klājs ir vienmērīgs, līdz ar to ir arī samazinājies troksnis, ko rada transports, kas pa to pārvietojas.
Pagaidu tilta parametri un risinājums ir iekļauti jaunā tilta būvprojektā, ko bija pasūtījusi un akceptējusi pašvaldība. Kā zināms, tilts pār Salacu bija Limbažu (agrāk Salacgrīvas) pašvaldības pārziņā un bija nonācis ļoti sliktā tehniskā stāvoklī, satiksme tur vairākus gadus notika reversā kārtībā. 2022. gadā pašvaldība pasūtīja jauna tilta būvprojektu.
Lai minimizētu pārkāpumus pagaidu tilta pār Salacu ekspluatācijā, no 28. februāra smagajam transportam, kura faktiskā masa pārsniedz 44 t, aizliegts šķērsot Salacu pa pagaidu tiltu Salacgrīvā. Neskatoties uz to, autovadītāji joprojām bieži pārkāpj Ceļu satiksmes noteikumus un ierobežojumus.
Uz Tallinas šosejas (A1) Vitrupē darbojas svēršanas iekārta, kas nodrošina kravas transportlīdzekļu masas kontroli kustībā. Saskaņā ar tās datiem, aprīlī ir bijuši 100 gadījumi, kad kravas transporta masa pārsniedza 52 tonnas. No tiem divas trešdaļas pārvietojās virzienā no Rīgas uz Salacgrīvu, bet viena trešdaļa – Rīgas virzienā.
Bez speciālās atļaujas un maršruta saskaņošanas pa autoceļiem Latvijā drīkst pārvietoties kravas transports, kas nav smagāks par 44 tonnām. Satiksmes uzraudzību, tostarp Ceļu satiksmes noteikumu ievērošanas kontroli veic Valsts policija (VP). LVC arī sniedz VP informāciju no svēršanas iekārtas.
Jauna tilta būvniecība
Ņemot vērā to, ka pašvaldība ilgstoši nevarēja realizēt tilta pārbūvi, tas pārņemts valsts īpašumā un VSIA "Latvijas Valsts ceļi" bija uzticēts sagatavot dokumentāciju finansējuma piesaistei un organizēt būvdarbus.
Būvdarbu gaitā esošo tiltu pilnībā nojauks un tā vietā uzbūvēs jaunu četru laidumu tēraudbetona siju tiltu ar jauniem balstiem un tērauda sijām. Abos tilta galos zemtilta daļā paredzēts izveidot gājēju ietvi. Ainažu pusē zemtilta ietve tiks savienota ar esošo ietves konstrukciju, kura izbūvēta gar Salacas upi, Rīgas pusē ietve būs izveidota lokāli, tās galā izbūvēs arī jaunas kāpnes. Gājēju infrastruktūru izbūvēs arī uz tilta.
Būvdarbus veic PS "NB&Tilts", būvuzraudzību nodrošina AS "Ceļuprojekts". Jaunā tilta būvprojektu izstrādāja SIA "Projekts 3". Jaunā četru laidumu tēraudbetona siju tilta būvniecība šobrīd norit pēc plāna. Būvdarbi ir jāpabeidz 2025. gada rudenī. Transportam, kas ir smagāks par 44 tonnām, satiksme pa pagaidu tiltu joprojām slēgta, apbraucamais ceļš ir caur Limbažiem un Aloju. Smagsvara kravas transportam satiksme pār Salacu Salacgrīvā tiks atjaunota pēc jaunā tilta atklāšanas.