Satiksmes ministrija aicina brīvprātīgi reģistrēt velosipēdus - pretējā gadījumā tiem draud pārvietošana uz speciālo stāvvietu
foto: Evija Trifanova/LETA
Atklājot Eiropas mobilitātes nedēļu, notiek akcija "Ar velo uz darbu", kuras laikā Ceļu satiksmes drošības direkcija pie Brīvības pieminekļa, veic velosipēdu reģistrāciju.
Sabiedrība

Satiksmes ministrija aicina brīvprātīgi reģistrēt velosipēdus - pretējā gadījumā tiem draud pārvietošana uz speciālo stāvvietu

Ziņu nodaļa

Jauns.lv

Satiksmes ministrija aicina brīvprātīgi reģistrēt velosipēdus, jo, ja velosipēdu atzīs par ilgstoši atstātu uz ceļa, to pārvietos uz speciālo stāvvietu.

Satiksmes ministrija aicina brīvprātīgi reģistrēt ...

Ir stājusies spēkā jauna kārtība attiecībā uz elektroskrejriteņu piespiedu pārvietošanu, ja tie traucē citiem ceļu satiksmes dalībniekiem. Jaunā kārtība paredz, ka evakuēt varēs arī nepareizi novietotus un satiksmi traucējošus velosipēdus, elektroskrejriteņus un velorikšas, kā to nosaka grozījumus noteikumos par transportlīdzekļa piespiedu pārvietošanu un transportlīdzekļa atzīšanu par ilgstoši atstātu uz ceļa. 

Satiksmes ministrija arī aicina brīvprātīgi reģistrēt velosipēdus, jo, ja velosipēdu atzīs par ilgstoši atstātu uz ceļa, to pārvietos uz speciālo stāvvietu.

Par ilgstoši atstātu uz ceļa to atzīs un lems par tā pārvietošanu uz speciālo stāvvietu tikai tad, ja tas atrodas vietā, kur traucē pārvietoties citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, ilgāk par astoņām stundām kopš brīža, kad velosipēdam, kam nav iespējams noskaidrot piederību, ir piestiprināta brīdinājuma uzlīme.

Tāpat, ja tas atradīsies vietā, kur tas netraucē ceļu satiksmei, bet netiks izmantots vismaz 45 diennaktis, kopš tam pielīmēta brīdinājuma uzlīme, tas tiks atzīts par ilgstoši atstātu uz ceļa. Svarīgi atgādināt, ka tādi paši noteikumi tiek attiecināti arī uz elektroskrejriteņiem un velorikšām.

OCTA būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem

Tāpat jānorāda, ka no 2025. gada jūlija OCTA būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, jo iepriekš pieņemtie grozījumi OCTA likumā noteic, ka civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana būs vajadzīga arī elektroskrejriteņiem. Prognozēts, ka elektroskrejriteņiem OCTA polise, līdzīgi kā patlaban mopēdiem, varētu izmaksāt no 24 līdz 50 eiro gadā.  

CSN paredz, ka elektroskrejriteņu vadītājiem vecumā līdz 17 gadiem, braucot ar šo mikromobilitātes rīku, obligāti ir jālieto aizsargķivere un sliktas redzamības vai intensīvas satiksmes apstākļos vēlams apģērbs ar gaismu atstarojošiem elementiem, piemēram, atstarojoša veste. Lai mazinātu iespējamos riskus, elektroskrejriteņu vadītājiem jābrauc ar ātrumu, kas neapdraud ceļu satiksmes drošību un nepārsniedz maksimālo atļauto ātrumu – 25 km/h. Braukšana atļauta pa brauktuvi tikai vietās, kur atļautais braukšanas ātrums nepārsniedz 50 km/h. Braucot pa ietvi ir jābrauc lēnāk, atbilstoši cilvēku plūsmai, dodot priekšroku gājējiem.

Elektroskrejriteņu reģistrācija ir obligāta, ar nereģistrētiem elektroskrejriteņiem piedalīties ceļu satiksmē ir aizliegts. Tas attiecas arī uz pašizgatavotiem vai pārbūvētiem elektroskrejriteņiem. Elektroskrejriteņa reģistrāciju veic Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD). Reģistrēt elektroskrejriteni var e-CSDD, izmantojot tiešsaistes pakalpojumu, vai CSDD klientu apkalpošanas centros klātienē.