Saņēmu medicīnas pakalpojumus, bet VID sistēmā čeks nav redzams. Kā tas var būt?
foto: Zane Bitere/LETA
Pie vainas var būt gan pacients, gan medicīnas iestāde.
Sabiedrība

Saņēmu medicīnas pakalpojumus, bet VID sistēmā čeks nav redzams. Kā tas var būt?

Ziņu nodaļa

Jauns.lv

Daudzi Latvijas iedzīvotāji saskārušies ar situāciju, kad čekā par medicīnas pakalpojumiem ir norādīts, ka tas ir reģistrēts Elektroniskās deklarēšanās sistēmā (EDS), bet sistēmā tas nav redzams.

Saņēmu medicīnas pakalpojumus, bet VID sistēmā ček...

Kāds televīzijas skatītājs kanālam "TV24" vaicā: “Uz čeka par medicīnas pakalpojumiem ir norādīts, ka tas ir reģistrēts EDS, bet sistēmā tas nav redzams. Kāpēc tas tā ir?”

Situāciju skaidro Valsts Ieņēmumu dienesta (VID) Nodokļu pārvaldes Rīgas 2. konsultāciju nodaļas vadītāja Gaļina Šalkovska. Pēc viņas teiktā, iemesls varētu būt tas, ka, maksājot par pakalpojumu, ir jādod piekrišana čeku iesniegšanai VID.

“Tas nozīmē, ka, maksājot par pakalpojumu, bija jādod piekrišana šo čeku iesniegšanai VID. Tikai tad, kad ir maksātāja piekrišana iesniegt čekus VID, tie parādās sistēmā. Čeki, visticamāk, tiks reģistrēti EDS, bet nodokļu atmaksas sistēmā tie tiks augšupielādēti tikai ar maksātāja atļauju,” skaidro VID pārstāve.

Turklāt VID Individuālo deklarāciju uzskaites daļas vadītāja Dace Ķirše-Ķirša norādīja, ka kļūda arī varētu būt no ārstniecības iestādes puses:
“Iespējams, ka iestāde, kas izsniedza čeku, nav nosūtījusi ziņojumu par tā izlietojumu. Tādā gadījumā šie čeki netiek saņemti mūsu datubāzē, un cilvēki tos nevar pievienot savai gada ienākuma nodokļa deklarācijai. Tā jau ir veselības aprūpes iestāžu vaina.”

Tātad, ja kvīts nav redzama EDS, problēma varētu būt vai nu maksātāja saņemtās atļaujas trūkums, vai arī veselības aprūpes iestādes novēlota datu iesniegšana.