Ilūkstes-Deglava krustojums, kur kreisais pagrieziens uzsit adrenalīnu, jau ir policijas uzmanības lokā
Par Rīgā esošo Ilūkstes - Deglava krustojumu, kurā ir apgrūtināta kreisā manevra veikšana, Valsts policija jau iepriekš ir saņēmusi norādījumus no iedzīvotājiem.
Kā Jauns.lv informē Valsts policijas Sabiedrisko attiecību nodaļas vecākā speciāliste Līna Bagdone, iespēju robežās tiek arī uzraudzīta satiksmes drošība un noteikumu ievērošana tajā.
"Konkrētais video materiāls ir nodots atbildīgajai Valsts policijas struktūrvienībai un tas tiks izvērtēts," skaidro Bagdone.
Viņa skaidro, ka par braukšanu, ja luksoforā deg aizliedzošais signāls, autovadītājam piemēro naudas sodu no sešām līdz divdesmit astoņām naudas soda vienībām. No gada sākuma līdz novembra beigām valstī fiksēti 1682 šādi pārkāpumi (ieskaitot visus transportlīdzekļus). Pērn - 2080, bet 2022. gadā - 2587 pārkāpumi.
Savukārt par braukšanu attiecīgajā virzienā, ja luksofora papildsekcijā nav iedegts zaļās bultas signāls, piemēro naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no sešām līdz vienpadsmit naudas soda vienībām. No gada sākuma līdz novembra beigām valstī fiksēti 627 šādi pārkāpumi. Pērn - 635, bet 2022. gadā - 809 pārkāpumi.
Jauns.lv jau vēstīja, ka mikroblogošanas vietnē "X.com" aizsākusies diskusija par kādu publicētu video, kurā redzams, ka autovadītājiem nav iespējams uztaisīt kreiso pagriezienu pie zaļās gaismas, jo citi pretimbraucošie autovadītāji vēl turpina braukt pie sarkanā - aizliedzošā signāla.
Iedzīvotājs video atrāda divas epizodes, kurās abās redzams, kā autovadītāji riskē, veicot kreiso pagriezienu, jo to izdarīt pie zaļā - atļaujošā signāla nav iespējams pat pirmajam autovadītājam.
"Ilūkstes - Deglava krustojums. Pie katra luksofora signāla ir pārkāpums, visi brauc krustojumā pie sarkanā signāla, neļaujot citiem satiksmes dalībniekiem pabeigt manevru - nogriezties pa kreisi. Divas epizodes ( otrajā autobuss aizsedz luksaforu ). Tā te notiek regulāri," raksta vīrietis.
Tam piekrīt arī citi "X.com" lietotāji, uzskatot, ka būtu jāievieš kādas papildsekcijas vai īsāks zaļās gaismas laiks pretējai pusei.
Liels krustojums, daudz "es vēl paspēšu".
— karlito (@karliks) December 11, 2024
Vislabāk strādātu papildsekcija(vai aiturēts zaļais pretējai pusei), pie tam tāda, kas ir nevis cikla beigās, bet gan sākumā, jo izslēdz šos "es jau vēl paspēšu" gadījumus.
Lūk tad šādiem krustojumiem arī varēja tos sarkanas gaismas radarus likt vai vēl labāk, kā tas notiek pārsvara, saīsināt laiku pretējai plūsmai zaļo gaismu - praksē, dēļ šis nekaunīgas sarkanā braukšanas, kreisos pagriezienus veic max 1-2 auto un arī jau stabili uz sarkano…
— galēji labējais Fredis Stanga 🇱🇻 🤝🇬🇧🧑🌾 (@FredisStanga) December 11, 2024
Grūti uzlikt papildsekcijas, smuki saprogrammēt kā pie cilvēkiem.
— Ivars Auziņš🇱🇻 🇺🇦 🌻 (@IvarsAuzins) December 10, 2024
Tā ir ikdienas situācija praktiski visos krustojumos, kur atļauts kreisais pagrieziens 😡 Rīgā ar steigu vajag kameras, kas fiksē šitos gudrīšus un automātiski piesūta viņiem rēķinu.
— Edite (@mis_edita) December 12, 2024
Tas krustojums ir kaut kādi elles vārti
— Sintija (@estebiju) December 11, 2024
Šis ir regulāri. Daudzi debīlie brauc pie sarkanās. 😡
— Arita Janauska (@janauska) December 11, 2024
Es brīnos, ka nav avārijas daudzas šajā krustojumā!
Tieši tā, vajag uzlikt papildsekcijas luksoforu.
Kā Jauns.lv informē Rīgas pašvaldības Ārējās komunikācijas nodaļas projektu koordinatore Aira Ancāne, gadījumos, ja vienā ielā abiem virzieniem ir atļauts kreisais pagrieziens, apturēt kādu no tiem ātrāk diemžēl nav iespējams.
"Tādos gadījumos kustības fāzes dala pa daļām - secīgi izbrauc viens virziens, pēc tam otrs. Šāda risinājums ir drošāks, bet krustojuma caurlaides spēja uzreiz krītas. Departaments patlaban kopā ar pašvaldības policiju strādā, lai atrastu risinājumu, kā tehniski nodrošināt kameru pārkāpumu fiksācijai šajā krustojumā. Tiklīdz tas tiks atrisināts, tiks uzsākta kontrole," norāda Ancāne.