"Cilvēki mēdz būt pārsteidzoši inovatīvi," speciālists atklāj, kāpēc mājās rodas ūdens patēriņa starpība
Katru mēnesi daudzi iedzīvotāji savās kvītīs redz punktu par atšķirību starp individuālo un kopējo mājas ūdens patēriņu, kas ir jāapmaksā. Raidījuma "Uz līnijas" skatītājs TV24 jautā, cik tas ir likumīgi, norādot, ka pēc sūdzībām šī pozīcija pazūd uz mēnesi, bet tad atgriežas.
"Šeit nav būtiski, vai tā ir pašvaldības vai privāta kapitālsabiedrība, kas ir pārvaldnieks: likumā ir precīzi noteikts - ja ūdens patēriņa starpība pārsniedz 20 procentus un saglabājas ilgāk par 3 mēnešiem, pārvaldniekam ir jāiet noskaidrot iemeslus un paziņot par to mājas kopīpašniekam, ko tad darīt," skaidro Ervīns Straupe, Latvijas nekustamo īpašumu pārvaldītāju asociācijas priekšsēdētāja vietnieks.
Bieži vien starpības iemesls ir mājas ievadskaitītāja nolietojums. Straupe norāda, ka šādu gadījumu ir daudz. Šādā gadījumā pārvaldniekam būtu jādodas pārbaudīt skaitītājus dzīvokļos, taču iedzīvotāji nereti meistarus pārbaudei nelaiž. "Cilvēki mēdz būt pārsteidzoši inovatīvi skaitītāju ietekmēšanā, vai arī gluži vienkārši nodod kaut kādu konstantu lielumu un tas veido kopējo starpību," norāda eksperts.
Par labāko risinājumu viņš uzskata skaitītāju uzstādīšanu ar attālināto nolasīšanu, kas ļauj fiksēt rādījumus vienā dienā un izvairīties no atšķirībām, kas rodas pie pašreizējās sistēmas, kad rādījumi tiek noņemti dažu dienu laikā.