Ceļojošā izstāde "Jāzepa Vītola jubilejas preses konference" kultūras centrā "Imanta"
Kultūra

Ceļojošā izstāde "Jāzepa Vītola jubilejas preses konference" kultūras centrā "Imanta"

Jauns.lv

Līdz 28. februārim Rīgas Kultūras un atpūtas centrā „Imanta” aplūkojama Rakstniecības un mūzikas muzeja ceļojošā izstāde „Jāzepa Vītola jubilejas preses konference”.

Ceļojošā izstāde "Jāzepa Vītola jubilejas preses k...

Izstādē ikviens var ieskatīties latviešu komponista un mūzikas pedagoga Jāzepa Vītola 150 gadu jubilejas preses konferencē, kas attēlota lielizmēra komiksa formātā. Preses konferencē Jāzeps Vītols atbild uz jautājumiem par nozīmīgiem savas dzīves notikumiem un sasniegumiem. Izteikumus par latviešu mūziku un kultūru kopumā, īpaši par savu lomu tajā, Vītols pamato ar personīgā arhīva materiāliem, tādējādi neļaudams muzeja darbiniekiem aizklīst nepamatotos minējumos un apgalvojumos.

Konferences dalībnieki jeb izstādes apmeklētāji tiek iepazīstināti ar nozīmīgākajām Vītola darbības jomām, lielāko uzsvaru liekot uz Latvijas akadēmiskās mūzikas laukā paveikto. Izstādes stilistika aicina skatītājus paraudzīties uz klasiķa dzīvi kā uz aizraujošu notikumu virkni, kurā līdzās komponēšanai, pedagoģijai un sabiedriskajām aktivitātēm atrodas vieta arī makšķerēšanai.

Līdz februāra beigām Rīgas Kultūras un atpūtas centra „Imanta” 2. stāva galerijā apskatāms arī Anitas Nikuļcevas grafikas darbu cikls "Četri gadalaiki". Ciklu "Četri gadalaiki" veido divpadsmit grafikas darbi, katrs no tiem atbilst vienam gada mēnesim, tādējādi ciklu var uzlūkot kā nepārtrauktu dabas ritumu. Izstāde 2014. gada nogalē jau pabijusi Daugavpils Marka Rotko Mākslas centrā. Māksliniece Anita Nikuļceva ciklā „Četri gadalaiki” iedvesmojusies no japāņu haikām, kurās iekļautais filozofiskais vēstījums veido arī katra darba tēlu sistēmu, kā arī kompozicionālo un koloristisko risinājumu. Māksliniece regulāri piedalās izstādēs Latvijā un ārpus tās. Savos grafikas darbos viņa ar minimāliem izteiksmes līdzekļiem, galvenokārt, ar krāsu un formu, cenšas parādīt dažādos sapratnes līmeņus par lietām, procesiem un parādībām.