Pamēģini atrisināt: 2. klases matemātikas uzdevums...
Žurnālists un fotogrāfs Ikars Kubliņš vietnē X publicējis foto ar otrās klases uzdevumu. “Es joprojām nezinu pareizo atbildi,” viņš atzīst, un arī citiem, kas sen beiguši skolu, ar šo prāta mežģi viegli nav.
Ieva Zālīte raksta: Ļoti gribētu zināt pareizo atbildi, kad skolotāja pateiks. Man sen beigta 1. Ģimnāzija, nepalīdz.”
Reinis Lazda spriež: “Vienā pusē divciparu, otrā nepāra. Vidū jābūt divciparu nepāra skaitlim.”
Ilva domā: “Es teiktu, ka 90. Jo dalās gan ar 3, gan 5, gan arī ir pāra skaitlis kā otrā aplī esošie.” Kubliņš uz to atbild: “Viņiem par dalīšanu vēl nemāca.” Viņš pat ir pamēģinājis lūgt risinājumu mākslīgā intelekta programmai, bet “AI pilnīgi uzkārās” – sācis pat gvelzt pilnīgas muļķības, ka, piemēram, 50 nedaloties ar 2.
Ilze Kusiņa uzskata: “Pareizā atbilde ir 90. Skaidrojums – dotas divas skaitļu kopas, dzeltenie skaitļi dalās ar 2, savukārt sarkanie dalās ar 3. Skaitlis 90 dalās gan ar 3, gan 2, tātad ir šo divu kopu vienojošais elements. Šis ir drīzāk loģikas uzdevums, nevis matemātikas.”
Tikmēr Uldis Strautmanis atceras: “Pirms daudziem gadiem vienam bērnam ģimenes kopīgi risinājām 3. klases (ja pareizi atceros) matemātikas uzdevumu. Vēlāk uzzinājām, ka atbilde bija – uzdevumam nav atbildes, un to nevar atrisināt!”