Pēc sarunas ar Briškenu "Apvienotais saraksts" vēršas prokuratūrā
foto: Evija Trifanova/LETA
Satiksmes ministrs Kaspars Briškens.
Politika

Pēc sarunas ar Briškenu "Apvienotais saraksts" vēršas prokuratūrā

Ziņu nodaļa

Jauns.lv

Pēc sarunas ar satiksmes ministru Kasparu Briškenu (P) par nacionālo aviokompāniju "airBaltic" opozīcijā esošā "Apvienotā saraksta" (AS) deputāti nolēmuši vērsīsties prokuratūrā.

Pēc sarunas ar Briškenu "Apvienotais saraksts" vēr...

Kā žurnālistiem pēc tikšanās ar Briškenu trešdien norādīja AS Saeimas frakcijas priekšsēdētājs Edgars Tavars, frakcijā no ministra saņemtas vairākas atbildes uz svarīgiem jautājumiem.

"Saņēmām informāciju, ka sākotnēji uz Ministru kabinetu tika virzīta versija, kas neparedzēja tik drastisku pamatkapitāla samazinājumu un iespējamo nodokļu maksātāju naudas zaudēšanu," teica Tavars, vienlaikus norādot, ka pēc saskaņošanas ar citām ministrijām pieņemts cits lēmums. "Mums noteikti būs jautājumi Ministru prezidentei," uzsvēra Tavars.

Tāpat AS pārstāvji neesot saņēmuši skaidru atbildi par to, vai nodokļu maksātāju veiktās investīcijas jebkādā veidā un mērā ir atgūstamas, klāstīja Tavars un piebilda, ka šim jautājumam būs jāpievērš ģenerālprokurora uzmanība.

Savukārt Briškens medijiem trešdien norādīja, ka viņam nekas neesot slēpjams no deputātiem. "Neesmu tas politiķis, kurš baidās no nepopulāriem lēmumiem. Pie sarežģītas, smagas komunikācijas vienmēr var labāk, par to nav šaubu, tāpēc šobrīd maksimāli cenšos gan plašsaziņas līdzekļiem, gan politiķiem, sabiedrībai kopumā skaidrot šos procesus," klāstīja ministrs.

Briškens teica, ka ilgus gadus nerisinātie jautājumi, kurus kopā ar savu komandu tagad cenšas risināt, nav radušies viņa "ministrēšanas laikā". "Tas, ko es turpināšu darīt, ir aktīvi komunicēt, es netaisos slēpties no nepopulārām patiesībām," teica Briškens.

Atbildot uz jautājumu, vai jūtas droši par savu amatu, Briškens sacīja, ka viņam ir atbalsts savā frakcijā, atbalsts no kolēģiem. "Kamēr man vien šis atbalsts būs, es strādāšu," akcentēja ministrs.

Jau ziņots, ka valdība 30. augustā sēdes slēgtajā daļā vienojās, ka valstij pēc "airBaltic" akciju sākotnējā publiskā piedāvājuma (IPO) kompānijas kapitālā jāsaglabā vismaz 25% plus viena akcija. Savukārt gatavojoties IPO, "airBaltic" pamatkapitāls tiks samazināts par 571,293 miljoniem eiro, kā arī tiks vienkāršota esošā uzņēmuma akciju struktūra. "airBaltic" pamatkapitāls pēc samazināšanas būs 25,179 miljoni eiro.

"airBaltic" padomes priekšsēdētājs Klāvs Vasks atzīmēja, ka summa, par kādu tiks samazināts "airBaltic" pamatkapitāls, proti, 571,293 miljoni eiro, izskatās liela, bet kapitāla apmērs nemaina uzņēmuma vērtību. Vasksts informēja, ka "airBaltic" IPO vēlas piesaistīt aptuveni 300 miljonus eiro.

"airBaltic" izpilddirektors Martins Gauss norādīja, ka valsts 29 gados kompānijā ir ieguldījusi 526 miljonus eiro, ko sabiedrība uzskata par "nodokļu maksātāju naudu", un tas ir pareizi, taču kompānija nodokļos valstij ir samaksājusi vairāk nekā 400 miljonus eiro.

Savukārt Briškens atzīmēja, ka valsts iegūst gan no nomaksātajiem nodokļiem, gan no darbavietām, gan arī no nodrošinātās savienojamības. 

"Uzņēmumam, veiksmīgi emitējot akcijas IPO procesā, sagaidām, ka, valstij arī saglabājot mazākuma daļu, uzņēmums būs rentabls un valsts turpinās gūt netiešos ieguvumus un finansiālu ieguvumu, ja kompānija strādās ar peļņu," norādīja ministrs.