Vizualizācija: jaunā atpūtas zona un panorāmas rats Pārdaugavā
Rīgā 2022. gadā plānots īstenot nozīmīgu projektu Daugavas kreisā krasta attīstībai, atjaunojot vēsturisko parka infrastruktūru novārtā atstātā teritorijā starp ...
Rīgas panorāma rata atklāšana pārcelta uz nezināmu laiku
Bija plānots, ka jau šogad Pārdaugavas siluetu papildinās Rīgas panorāmas rats, ko īsteno Latvijas uzņēmums SIA “RPR Operators”, kura mērķis bija atjaunot vēsturisko Uzvaras parka infrastruktūru, taču dažādu tehnisku problēmu dēļ rata atklāšana pārcelta uz nezināmu laiku.
Kā vēsta TV3 ziņas, visticamāk, ratu atklās gada beigās. Projekta īstenotāji to skaidro ar augstajām drošības prasībām un piegāžu aizkavēšanos no ārzemēm.
Projektu izstrādā Lietuvas kompānija "RPR Operators", kas parka teritorijas labiekārtošanā sola ieguldīt vairāk nekā trīs miljonus eiro, kopējais investīciju apjoms pārsniegs 10 miljonus. Sākotnēji bija plānots, ka panorāmas ratam jābūt gatavam līdz 2022. gada beigām, taču projekta realizācija ieilga.
"RPR Operators" valdes loceklis Dmitrijs Uspenskis pastāstīja, ka panorāmas rata būvniecība ir ļoti izaicinošs un sarežģīts process – no lielajiem, ārpuses redzamajiem darbiem vēl tikai atlicis uzlikt kopumā 30 kabīnes, katrā varēs sēdēt astoņi cilvēki. Kabīnēs būs gan kondicionieri, gan sildītāji, rats darbosies līdz pat -20 grādu spelgonim un 40 grādu sutoņai. Tas būs baltā krāsā, lai saules staru ietekmē nedeformētos.
Rīgas panorāmas rata pamatu būvniecība. 2023
Jau drīzumā Pārdaugavā sāks Rīgas panorāmas rata pamatu būvniecību. Patlaban noslēdzas būvlaukuma iekārtošana un jau nākamnedēļ sāksies panorāmas rata pamatu ...
Darbus aizkavēja daudzas ķibeles, tostarp arī lokācija – rats atrodas šaurā zemes pleķī starp tramvaja sliedēm un ceļu, apkārt koki, kurus bija obligāti jāsaglabā. Lai milzu rats te ierūmētos, bija pamatīgi jānopūlās.
“Uzsākām darbus 2023. gada, pārstādījām divus dižskābāržus, pabeidzām pamatus šogad pavasarī. Tad arī uzreiz sākām montēt,” skaidro projekta īstenotāji.
Ratu pabeigs un ekspluatācijā nodos šogad. Termiņi vairākkārt nobīdījušies uz priekšu, un vēl šogad kā gala termiņš izskanēja augusts, taču būvnieki konkrētu atklāšanas laiku neprognozē. Drošība pirmajā vietā un steiga te nav pieļaujama. Kad rats būs gatavs, to pārbaudīt brauks īpaša ekspertu delegācija no Vācijas.
Vaicāts, kad varētu sēsties kabīnēs un braukt ar ratu rīdzinieki un pilsētas viesi, Uspenskis saka: “Ļoti labs jautājums. Šobrīd ļoti grūti par to spriest. Šis ir unikāls projekts, pēc klasifikācijas tas ir milzu rats, esam atkarīgi no piegādātājiem no visas pasaules, tiklīdz viena skrūve nav piegādāta laicīgi, esam spiesti pārcelt termiņus.”
Uspenskis stāsta, ka gala cenas būs aprēķinātas pēc izpildītajiem darbiem un balstoties uz uzturēšanas izmaksām, bet to varēsim pateikt īsi pirms atvēršanas. “Negribētu spekulēt, bet padsmit eiro,” viņš saka.
Vienu apli rats veiks 15 minūšu laikā, un uzņēmumam padomā dažādas aktivitātes, piemēram, piedāvāt iespēju ieturēt brokastis ar pasakainu skatu uz Rīgu.
Jauns.lv jau rakstīja, ka 2020. gada oktobrī Rīgas pilsētas Būvvaldes padome pieņēma konceptuālu lēmumu par būvatļaujas izsniegšanu panorāmas rata izveidei Pārdaugavā. Tiesības to izbūvēt ieguva uzņēmums “RPR operators”, kura kapitāla 90% pieder Lietuvas uzņēmumam “Mozavita”, bet 10% - Dmitrijam Uspenskim. Pašvaldība zemi panorāmas ratam “RPR operatoram” piešķīra uz 30 gadiem, un pēc šī termiņam notecēšanas panorāmas rats pārietu Rīgas domes īpašumā.