Viedokļi

"Bēdīgi, ka vairums upuru ir cilvēki vecumā no 5 līdz 29 gadiem," uzņēmējs Šmidre par satiksmes negadījumiem Latvijā un pasaulē

Ziņu nodaļa

Jauns.lv

"Kas attiecas uz šo konkrēto gadījumu, to posmu – Liepājas šoseju –, tā ir īpatnēja vieta, bet tajā pašā laikā tā nav tur pirmo gadu. Tur ir tāds attālums, it kā vari apdzīt līdz pirmajam pagriezienam, bet tad rodas jautājums – vai apdzīt vienu mašīnu vai divas mašīnas? Vai tev to ceļu iedos kāds vai neiedos?" nesenos traģiskos ceļu satiksmes negadījumus komentē uzņēmējs Pēteris Šmidre.

"Bēdīgi, ka vairums upuru ir cilvēki vecumā no 5 l...

Šovasar Latviju satricināja vairāki ceļu satiksmes negadījumi ar bojāgājušajiem. Tikai uz Liepājas šosejas vien pāris dienu laikā vien dzīvību zaudēja seši cilvēki. Avārijās tiek vainota gan nepārdomāta ceļu infrastruktūra, gan pašu braucēju pārgalvība un noteikumu neievērošana, gan policijas trūkums uz ceļiem. Skaidrs ir viens - nepieciešams kaut ko darīt, lai traģēdijas uz Latvijas ceļiem nekļūtu par ikdienu, tādēļ Lielais jautājums: “Kā mazināt satiksmes negadījumu skaitu?”

foto: no izdevniecības "Rīgas Viļņi" arhīva
Pēteris Šmidre komentē nesenos traģiskos ceļu satiksmes negadījumus.
Pēteris Šmidre komentē nesenos traģiskos ceļu satiksmes negadījumus.

“Diemžēl tā notiek visā pasaulē, ka ceļu satiksmes noteikumus veido empīriski. Tie ir taisīti ar asinīm. Kopumā es domāju, ka visā pasaulē ir vienas un tās pašas problēmas. Ja es pareizi atceros, gadā 200 līdz 300 miljonu cilvēku ir ceļu satiksmes negadījumu upuri, bet pāri 50 miljoniem iegūst ievainojumus. Tajā pašā laikā statistika rāda, ka mazāk ekonomiski attīstītās valstīs, ar mazāku vai vidēju labklājību, vairāk cilvēku cieš satiksmes negadījumos nekā ekonomiski attīstītākās valstīs. Bēdīgi ir tas, ka lielākoties upuri ir cilvēki vecumā no 5 līdz 29 gadiem. Tie ir bērni, kuriem nav pieredzes, un jaunieši, kuri ir pārgalvīgi. Man liekas, ka šī proporcija paliks tāda uz ilgu laiku, bet censties samazināt absolūto ciparu mēs varam un uz to ir jātiecas,” domā uzņēmējs Pēteris Šmidre.

Visas Lielā jautājuma diskusijas skaties šeit.