Ātrāks trolejbuss Krišjāņa Valdemāra ielā - sapnis vai realitāte?
Uz Krišjāņa Valdemāra ielas bieži rodas sastrēgumi. Lai uzlabotu satiksmes transporta ātrumu un reisu biežumu, apvienība "Pilsēta cilvēkiem" piedāvāja no Zirņu ielas līdz pat Kalpaka bulvārim ieviest sabiedriskā transporta joslu. Savas domas par to vai ideju ir iespējams īstenot izteica daudzi soctīkla “X” lietotāji, kā arī Jauns.lv noskaidroja situāciju no "Rīgas satiksmes" un Ārtelpas un mobilitātes departamenta.
Sāksim ar pašu iniciatīvu. Apvienība "Pilsēta cilvēkiem" aprakstīja, ka K. Valdemāra ielā sabiedriskais transports no potenciāli efektīvākā transportlīdzekļa pilsētā kļuvis par visneefektīvāko, jo bieži stāv privāto automašīnu radītajos sastrēgumos. Sastrēgumstundās braucošos trolejbusus var apdzīt pat ejot kājām. Lai uzlabotu sabiedriskā transporta ātrumu, viņi piedāvā ieviest A joslu. Iniciatīvā ir sīkāk paskaidrots kā katrā ceļa posmā A josla izskatītos.
Kad “Pilsēta cilvēkiem” publicēja savu iniciatīvu soctīklā “X”, daudzi lietotāji izteica savu neatbalstu tai. Kā iemesls tika minēts, ka K. Valdemāra iela nav pietiekoši plata, lai ieviestu sabiedriskā transporta joslu. Tika izteikts joks, ka ideju varētu īstenot veinīgi, ja no gājēju ietves katras puses tiktu noņemta platība. Daži akcentēja, ka jau šobrīd mašīnām grūti pa šo ielu manevrēt, kā tad būs, ja tiks ievesta sabiedriskā transporta josla. Otrs izteikums bija, ka piedāvātā ideja efektīvi strādā, ja brauc prom no centra, bet centra virzienā, ja sašaurināsies josla, būs vēl lielāki sastrēgumi nekā tagad.
Cik tad īsti paiet laiks sastrēgumos? "Rīgas satiksmes" sabiedrisko attiecību vadītajās Baiba Bartaševiča-Feldmane Jauns.lv pastāstīja, ka, ja skatās pret plānoto laiku, tad vidējais kavējums rīta maksimuma stundās ir aptuveni 2 minūtes, bet pēcpusdienā no 2-4 minūtēm, bet, protams, ir gadījumi, kad rīta stundās kavējums ir līdz 8 minūtēm, bet vakara stundās līdz 18 minūtēm.
Vai A josla ir piepildāms sapnis?
Par to vai ir iespējams ieviest A joslu pēc "Rīgas satiksmes" domām, Bartaševiča-Feldmane skaidroja, ka runājot par sabiedriskā transporta joslas ietekmi uz satiksmi kopumā ir svarīgi rūpīgi izvērtēt tās ietekmi uz kopējo plūsmu arī pretējā virzienā, tostarp uz sabiedrisko transportu, veicot rūpīgu satiksmes modelēšanu, lai izvairītos no gadījuma kā tas bija A. Čaka ielā. Savukārt satiksmes modelēšana jau ir RD Ārtelpas un mobilitātes departamenta kompetencē.
Ārtelpas un mobilitātes departaments informēja Jauns.lv, ka iespējas, uz Krišjāņa Valdemāra ielas izvietot sabiedriskā transporta joslu, ir izskatītas vairākkārtīgi. Tomēr satiksmes plūsmas modelēšanā iegūtie dati atspoguļo, ka bez apkārtējo ielu tīkla pārveidošanas, šāda risinājuma ieviešana, neradot būtiskus apgrūtinājumu arī citiem transportlīdzekļu veidiem, šobrīd nav iespējama.