Vecāki neslēpj šoku par to, cik nedrošā vietā bērnudārzniekiem jāšķērso iela
foto: https://x.com/Eduards
Bērnudārznieki spiesti ceļu šķērsot nedrošā veidā.
Sabiedrība

Vecāki neslēpj šoku par to, cik nedrošā vietā bērnudārzniekiem jāšķērso iela

Ziņu nodaļa

Jauns.lv

Sociālajā vietnē "X" lielu uzmanību piesaistījis Eduarda stāsts – viņš ievietojis attēlu, kurā redzams, kā vairāki mazi bērnudārznieki kopā ar divām audzinātājām šķērso Ģertrūdes ielu vietā, kur nav gājēju pārejas.

Vecāki neslēpj šoku par to, cik nedrošā vietā bērn...

Eduards raksta: "Šādi Ģertrūdes ielu šķērso bērni, jo posmā no Avotu līdz Satekles ielai nav pilnīgi nevienas gājēju pārejas. Bērnudārzs vairākus gadus pēc kārtas ir mēģinājis vērsties Rīgas domē, taču katru reizi ir saņēmis atteikumu gājēju pārejas izbūvei.”

Atteikums no Rīgas domes sekojis pat neraugoties uz faktu, ka šajā posmā ir divi bērnudārzi.

“X” lietotāja Ilze, vērtējot fotoattēlā redzamo, norāda, ka šādi nedrīkst šķērsot ielu, paužot viedokli, ka labāk iet apkārt, izvēloties citu maršrutu vai palikt bērnudārza teritorijā. 

Savukārt “X” lietotājs “Urttans” raksta: “Viņi vismaz ir saņēmuši atteikumu, citi nesaņem pat nekādu atbildi, ka ņems vērā vai galīgi garām priekšlikums. Es, piemēram, vispār vairs nezinu, par ko balsot nākošajās Rīgas domes vēlēšanās, it kā nacionāla koalīcija, bet rīkojas dažkārt galīgi nesaprotami.”

Arī tehnoloģiju entuziasts Elviss Strazdiņš atklāj, ka viņa bērni iet vienā no šiem dārziņiem, kura tuvumā nav gājēju pārejas: “Tas ir nenormāli, ka nekur apkārtnē nav ne gājēju pārejas, ne luksoforu. [..] Vai tiešām mums ir jāvāc paraksti “manabalss”, lai uz tās ielas, kur traucas daudz auto, uzkrāsotu astoņas svītras?”

Savukārt Imants komentē: "Nu ko jūs atkal uzbāžaties. Vilnis Ķirsis savus bērnus ved ar mašīnu uz Garkalnes bērnudārzu. Ja te būs pāreja, tā traucēs Vilnim braukt ar mašīnu uz darbu. Tāpēc – nebūs.”

Zane tikmēr atklāj, ka ar mājas iedzīvotājiem ir rakstījusi iesniegumus gājēju pārejas izveidei. "Pēc atbildes var saprast, ka nav pietiekami daudz cilvēku cietuši, lai tā būtu prioritāte,” norāda Zane.

Atbildē teikts, ka Departaments ir piefiksējis šīs gājēju šķērsošanas vietas un veiks konkrēto vietu izvērtēšanu un nepieciešamības gadījumā arī to iekļaušanu izbūves sarakstā: "Taču vienlaikus paskaidrojam, ka nākamo gājēju pāreju izbūves projekti tiek pakārtoti prioritārā secībā, ņemot vērā ceļu satiksmes negadījumu statistiku, gājēju un satiksmes plūsmas intensitāti, esošo neatbilstību Latvijas valsts standartu prasībām, konkrētās šķērsošanas vietas piemērotību un citus būtiskus faktorus, kā arī norādām, ka objektu būvniecība ir finansiāli dārgs un laikietilpīgs process, jo vispirms ir jāizstrādā būvprojekts un tikai pēc būvniecības darbu veikšanai nepieciešamā finansējuma piešķiršanas un pēc iepirkuma procedūras sekmīgas pabeigšanas var uzsākt būvniecības darbus."