Ar operatīvajiem dienestiem turpmāk var sazināties arī mobilajā aplikācijā
Turpmāk saziņai ar operatīvajiem dienestiem - policiju, "ātrajiem", glābējiem un gāzes avārijas dienestu - pieejama jauna mobilā lietotne “112 Latvija”, kas Latvijā darbojas jau vairāk nekā mēnesi. Tāpat izstrādāta arī tīmekļvietne www.112.lv.
Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta (VUGD) priekšnieks Mārtiņš Baltmanis pastāstīja, ka turpmāk ārkārtas ziņojumus saņems un apstrādās divos līmeņos.
🚨Pēc vairāku gadu darba noslēdzies unikāls projekts, kura rezultātā mainīta ārkārtas zvanu pieņemšana, apstrāde un informācijas nodošana operatīvajiem dienestiem, kas ļaus samazināt laiku no iedzīvotāja zvana līdz operatīvo dienestu izbraukšanai uz notikuma vietu! pic.twitter.com/gp7RRQuG70
— VUGD (@ugunsdzeseji) February 12, 2024
Kā organizēs izsaukumus?
- Pirmajā līmenī apstrādās visus ienākošos ziņojumus. Informāciju par notikumu izvērtēs un ārkārtas zvanus novirzīs attiecīgajiem operatīvajiem dienestiem.
- Otrajā līmenī informāciju par negadījumu nodos caur jauno “112 Latvija” lietotni, kas nodrošinās operatīvo transportlīdzekļu tūlītēju došanos ceļā.
📷Divu līmeņu zvanu apstrāde un resursu vadība = ietaupīts laiks!
— VUGD (@ugunsdzeseji) February 12, 2024
Noslēdzies unikāls projekts, kas mainījis ārkārtas zvanu pieņemšanu, apstrādi un informācijas nodošanu operatīvajiem dienestiem, samazinot laiku no iedzīvotāja zvana līdz dienestu izbraukšanai uz notikuma vietu! pic.twitter.com/jIzf4crEio
Ko dos aplikācija?
VUGD pārstāvji atgādina, ka laiks ir svarīgs brīdī, kad notikusi nelaime, tāpēc aicina iedzīvotājus izmantot iespēju ziņot par negadījumu caur aplikāciju, samazinot patērēto laiku no sarunas ar dispečeru līdz palīdzības iegūšanai.
Lietotnē “112 Latvija” lietotājam ir pieejami drošību veicinoši padomi, kā rīkoties, ja piemēram, noticis ceļu satiksmes negadījums, konstatēts ugunsgrēks u.c., šī brīža aktualitātes un meteoroloģiskie brīdinājumi.
Iekšlietu ministrijas informācijas centra priekšnieks Āris Dzērvāns skaidro, ka jaunizveidotā lietotne dos iespēju operatīvāk palīdzēt tiem, kuri nevar nosaukt precīzu negadījuma adresi. Ar aplikācijas starpniecību dispečers redzēs cilvēka atrašanās vietu, - instalējot aplikāciju vai pēc tam jāatļauj lietotnei piekļūt telefona atrašanās vietai.
Kādos gadījumos aplikācija var sevišķi noderēt?
Aplikācijā nosūtīt īsziņu uz numuru 112 nav ikdienas risinājums ātrai operatīvo dienestu apziņošanai. Tā palīdz ar operatīvajiem dienestiem sazināties cilvēkiem ar runas un dzirdes traucējumiem un tiem, kuriem nav Latvijas mobilo sakaru operatoru izsniegtas SIM kartes.
Ja iepriekš liela daļu uz tālruņa numuru 112 saņemto zvanu pāradresētja, bet informācija par izsaukumiem citiem operatīvajiem dienestiem nodota telefoniski, tad pēc aplikācijas nonākšanas pie lietotājiem zvanu pāradresēs un informāciju pa telefonu nodos tikai Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam.
Būtiski!
Turpmāk iedzīvotāji pa tālruni 112 vairs nevarēs sazvanīt konkrētu policijas iecirkni, bet zvanītāja sniegto informāciju pieņems un izvērtēs vienotais operatoru dienests. Zvanot uz tālruņa numuru 110, arī turpmāk zvanītāju savienos ar 112 kontaktu centru, kas pieņems informāciju par negadījumu un to nodos nepieciešamajiem operatīvajiem dienestiem un citām iestādēm.
Tāpat lietotnes "112 Latvija" lietotājs saņems paziņojumu sava viedtālruņa ekrānā par iespējamo apdraudējumu, piemēram, sarkanā vai oranžā līmeņa brīdinājumus par bīstamiem laikapstākļiem, trauksmes sirēnu pārbaudi un citiem notikumiem.