Rīgas panorāmu papildina pirmā Rīgas Centrālās stacijas jumta arka (2023.gads)
Novembra beigās apritēja trīs gadi, kopš uzsākta Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla izbūve. Būvniecības darbi Rīgā aptver aptuveni 2 kilometrus ...
FOTO: kā tagad izskatās Rīgas Centrālās stacijas apkārtnē - panorāmu papildina pirmā jumta arka
Novembra beigās apritēja trīs gadi, kopš uzsākta Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla izbūve. Būvniecības darbi Rīgā aptver aptuveni 2 kilometrus garu zonu no Lāčplēša ielas līdz Maskavas ielai, un šajā rudenī noslēgti vairāki nozīmīgi dzelzceļa pārvadu, Centrālās stacijas konstrukciju un pieguļošās infrastruktūras izbūves darbi. Decembra sākums iezīmē arī nozīmīgu atskaites punktu Rīgas Centrālās stacijas izbūvē – uzstādīta pirmā stacijas arkas kopne.
Rīgas Centrālā dzelzceļa stacija un saistītā infrastruktūra pārbūves rezultātā taps par apmeklētāju ziņā lielāko pasažieru apkalpes vietu Baltijā.
Īpaša uzmanība pievērsta energoefektīvām tehnoloģijām, ilgtspējīgiem risinājumiem un pasažieru komfortam un drošībai (sprādziendrošas konstrukcijas, ēkas ventilācijas sistēmu aprīkošana ar bīstamu ķīmisku, bioloģisku vielu detektoriem un filtriem u.c.).
Jaunā stacija būs funkcionāli pieejama visām sabiedrības grupām, un vēl līdz Rail Baltica vilcieni piestās stacijā – tās pārbūve, apkārtējās vides modernizēšana sniegs labumu sabiedrībai gan vides pieejamības aspektos, gan ar jauniem peroniem jaunajiem vilcieniem.
Rail Baltica Rīgas Centrālās stacijas būvlaukums atklāts 2020. gada novembra beigās. Kopš darbu uzsākšanas būvnieks BERERIX un pasūtītājs Eiropas Dzelzceļa līnijas veicis apjomīgus dzelzceļa infrastruktūras izbūves darbus – pilnīgu jaunās dzelzceļa un pilsētas infrastruktūras apakšzemes inženierkomunikāciju izbūvi, jauna dzelzceļa pārvada izbūvi Lāčplēša ielā, jauno dzelzceļa pārvadu Dzirnavu ielā, Gogoļa ielā un Prāgas ielā konstrukciju izbūvi, kā arī turpinās darbs pie Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas un jumta konstrukciju būvniecības.
Trešā būvniecības gada noslēgums sagaidīts ar pirmās stacijas arkas konstrukcijas montāžas pabeigšanu, vizuāli iezīmējot stacijas augstāko punktu – gandrīz 30 metru atzīmi.
Ar arkas uzstādīšanu turpinās nozīmīgi jumta konstrukcijas izbūves darbi. Stacijas ēkas jumta konstrukcija tiks veidota no tūkstošiem tērauda cauruļu, katra no tām ir kā trīsdimensionāls pildrežģis, kas savstarpēji savienots ar tērauda mezgliņiem. Elementi ir unikāli gan sava izmēra dēļ, gan paredzamās atrašanās vietas dēļ.
Turpinās Gogoļa ielas dzelzceļa pārvada darbi, ir izbūvētas arī pārējo pārvadu nesošās konstrukcijas, un lielākā slodze pilsētas satiksmei ir garām. Savukārt autoostas zonā noslēdzas estakādes izbūves darbi ielas līmenī, lai jau tuvākajā laikā zem estakādes zonu varētu izmantot autoostas klienti.