NA rosina noteikt pienākumu bankām sazināties ar klientu par netipiska maksājuma veikšanu
foto: Ieva Lūka/LETA
Sabiedrība

NA rosina noteikt pienākumu bankām sazināties ar klientu par netipiska maksājuma veikšanu

Jauns.lv/LETA

Lai cīnītos ar naudas izkrāpšanu, Nacionālā apvienība (NA) rosina noteikt pienākumu bankām sazināties ar klientu, ja klients pieprasa veikt netipisku, lielu pārskaitījumu uz citu banku.

NA rosina noteikt pienākumu bankām sazināties ar k...

Ja klients pieprasījis veikt netipisku maksājumu, kura summa pārsniedz 500 eiro, uz citu kredītiestādi, tad kredītiestādei ir pienākums sazināties ar klientu pirms maksājuma uzdevuma izpildes, lai pārliecinātos, ka klients piekrīt veikt attiecīgo maksājumu un nav kļuvis par krāpšanas upuri, paredz grozījumi.

Grozījumus Kredītiestāžu likumā iesnieguši NA deputāti Jānis Dombrava, Artūrs Butāns, Jānis Vitenbergs, Edvīns Šnore un Rihards Kols.

NA norāda, ka likumprojekta izstrādes mērķis ir saistīts ar aizvien pieaugošajiem tālruņa un interneta krāpniecības gadījumiem, kad personas zaudē savus iekrājumus.

Saskaņā ar Finanšu nozares asociācijas aplēsēm, krāpšanas rezultātā fiziskās personas šogad ir zaudējušas aptuveni astoņus miljonus eiro.

Riskam ir pakļautas dažādas sabiedrības grupas, kuras nepārdomāti veic maksājumus, uzticoties krāpniekiem. Viens no risinājumiem, kas samazinātu krāpšanas gadījumu skaitu, būtu noteikt pienākumu kredītiestādēm sazināties ar klientiem, lai pārbaudītu netipiskus darījumus un pārliecinātos, ka klients nav kļuvis par krāpniecības upuri, skaidro grozījumu autori.