Kāpēc, ja draugs vai ģimenes loceklis telefoniski lūdz kādu pakalpojumu, nevajadzētu steigties?
foto: Shutterstock
Sabiedrība

Kāpēc, ja draugs vai ģimenes loceklis telefoniski lūdz kādu pakalpojumu, nevajadzētu steigties?

Jauns.lv

Mākslīgais intelekts spēj paveikt daudz. Tas var būt gan palīgs, gan drauds. Diemžēl, attīstoties tehnoloģijām, mākslīgais intelekts var izrādīties vēl viens ceļš, ko izmanto krāpnieki, piemēram, uzdodoties par citu cilvēku un atdarinot viņa balsi, vēsta LTV raidījums „4. studija”.

Kāpēc, ja draugs vai ģimenes loceklis telefoniski ...

Tehnoloģiju entuziasts Elviss Strazdiņš vietnē "X" (Twitter) publicēja video, kur viņš ar mākslīgā intelekta palīdzību atveido žurnālistes Ingas Sprinģes balsi, tādējādi Elviss budina cilvēkus uzmanīties, jo krāpnieks var zvanīt no jebkura numura, un pat runāt zvanītāj balsī.

"Es teiktu, pieejams tas ir visiem. Vai tas ir viegli? Nē! Bet atcerēsimies, ka krāpniekiem ir lielas komandas, kurās regulāri tiek analizēti visi gadījumi, regulāri tiek uzlaboti procesi,” skaidro Elviss, piebilstot, ka krāpnieki vienmēr būs soli priekšā upurim. 

Krāpnieks var uzdoties par jebkuru jums pazīstamu cilvēku, turklāt zvanīt no viņa numura, bet kā atpazīt, ka zvanītājs ir krāpnieks? Elviss skaidro, ka vienīgais veids ir atzvanīt, vai uzdot sensitīvus jautājumus, ko varētu zināt tikai īstais zvanītājs. 

Arī kiberdrošības eksperts Jānis Džeriņš apstiprina, ka ar viltus zvaniem nākoties saskarties regulāri. Tiesa, gadījumi, kad krāpnieki ir viltojuši kādas citas personas balsi, līdz šim nav reģistrēti. 

„Ja jums ir kaut kādas šaubas, ja parasti ikdienā draugs nezvana un neprasa naudu, bet te viņš pēkšņi zvana, pasakiet, ka pārzvanīsiet,” aicina eksperts. Tāpat krāpnieki parasti ir steidzīgi un lūdz kaut ko izdarīt uzreiz. 
 
Vairāk skaties LTV sižetā: