Nepaiet ne divi gadi, un ceļš atkal bedrēs
foto: Jānis Āboliņš
Drustu iedzīvotājiem atkal jābrauc pa bedrēm.
Novadu ziņas

Nepaiet ne divi gadi, un ceļš atkal bedrēs

Kas Jauns Avīze

Nepilnus divus gadus pēc svinīgās atklāšanas pēc remonta ceļu Rauna–Drusti–Jaunpiebalga atkal klāj bedres. Būvnieki vaino klimatu un mežizstrādes tehniku.

Nepaiet ne divi gadi, un ceļš atkal bedrēs...

Grants autoceļam P29 pēc “Latvijas valsts ceļu” pasūtījuma bija izbūvēts divkārtu virsmas apstrādes segums posmā no Vidzemes šosejas līdz Drustiem 16,4 kilometru garumā, lai pagasta iedzīvotājiem atvieglotu nokļūšanu gan uz jauno novada centru Smiltenē, gan citām tuvākajām pilsētām. Darbus veica SIA “Limbažu ceļi” par 1,27 miljoniem eiro.

Deputāts mierā neliekas

Nav pagājuši ne divi gadi, kad ceļa segumu jau ilgāku laiku izrobo bedres. Smiltenes novada domes deputāts, Drustu pagasta iedzīvotājs Jānis Āboliņš laikrakstam “Ziemeļlatvija” stāsta, ka bedres parādījās jau 2021.–2022. gada ziemā un ceļš jau tad labots, tomēr problēma nebeidzas.

“Es katru otro nedēļu zvanu LVC Cēsu nodaļas vadītājam Uldim Plendišķim un visu laiku jautāju, kad, kas un ko darīs. Cilvēki jau nāk un jautā man. Es no savas puses esmu izdarījis maksimāli visu, lai rosinātu darbu padarīt labi un lai ceļš tiktu sakārtots,” laikrakstam “Ziemeļlatvija” teic Jānis Āboliņš.

Arī pašvaldības vadība regulāri sazinās ar LVC. “Tiešā veidā nevaram ietekmēt būvnieka līgumsaistības, bet vismaz saņemam informāciju, ka sarunas notiek un risinājumi tiek meklēti,” saka Evija Zurģe, Smiltenes novada pašvaldības izpilddirektora vietniece teritorijas pārvaldības un sadarbības jautājumos.

Vēl ir garantija

LVC atbildē “Ziemeļlatvijai” norāda, ka darbiem ir trīs gadu garantija – līdz 2024. gada 26. augustam. “Būvnieks līdz šim ir veicis tikai avārijas bedru remontu. Turpinās sarunas par pārējo defektu labošanas termiņiem un metodēm,” informējusi LVC Komunikācijas daļas vadītāja Anna Kononova.

“Limbažu ceļu” valdes priekšsēdētājs Andis Zaļaiskalns sola: “Risinājums tiks meklēts, tiks arī izskatīts, par kādu naudu to darīt.” Viņš apgalvo, ka uzņēmums izpildījis darbu atbilstoši tehnoloģiskajām prasībām, bet meteoroloģiskos apstākļus ne būvnieks, ne pasūtītājs nevar ietekmēt.

Zaļaiskalns skaidro, ka šāda situācija radusies aizvadītās ziemas klimatisko apstākļu dēļ, kad vairāk nekā nedēļu lija un temperatūra bija virs nulles.

“Tajā pašā laikā nedēļu notika intensīva mežu izstrāde, un meža mašīnas ceļu sabojāja. Ceļš pārmirka un zaudēja savu nestspēju. Taču pie pastāvīgiem ziemas apstākļiem ceļš ar šādu segumu ir nestspējīgs,” uzskata Zaļaiskalns.

Nav tas pats, kas asfalts

“Kad sapratām savas iespējas, ka asfaltu mums nedabūt, apzinājāmies, ka dubultā virsma jebkurā gadījumā ir labāks risinājums nekā grants segums,” atceras Zurģe. “Sliktā ziņa ir tā, ka ceļš ar šādu segumu kalpo tā, kā kalpo, un būs jāatjauno.”

Divkārtu virsmas apstrādes gadījumā ceļš iegūst asfaltam līdzīgu segumu, tomēr nav pielīdzināms tā noturībai un nestspējai, nav paredzēts intensīvai smagā transporta satiksmei. Pēc pieciem līdz septiņiem gadiem jāklāj atjaunojoša vienkārtas virsma, taču šoreiz ceļš nobrucis vēl daudz ātrāk.

Saulkrasti tiesājas par ielas remontu

Saulkrastu novada dome vērsusies Ekonomisko lietu tiesā, lai piedzītu 337 514 eiro no būvuzņēmumiem “Buildimpeks”, “Rc Traffic” un “Reku-k” par sliktu darba kvalitāti Melnsila ielas pārbūvē Zvejniekciemā. Prasība celta arī pret SIA “Reku-k” valdes locekli Uldi Keziku. Lieta tiesā saņemta pērnā gada rudenī, un līdz šim ieplānotas jau sešas sēdes, kuras nav notikušas, jo izskatīšana atlikta. Nākamā sēde paredzēta 29. augustā.