”Tas bija tāds - bams!” Izlaidums nosvinēts, bet izrādās, ka jāpaliek uz otru gadu
Vairāki Aizputes vidusskolas 9. klašu skolēni, saņemot novēlotos eksāmenu rezultātus, uzzinājuši, ka jāpaliek uz otru gadu, jo nepieciešamais procentu skaits gala pārbaudījumos nav savākts, vēsta portāls “Liepājniekiem.lv”.
Tā noticis, jo pirmo gadu eksāmeni 9. klases audzēkņiem laboti centralizēti, līdz ar to arī rezultāti uzzināti vēlāk. Kāda audzēkņa mamma “Liepajniekiem.lv” stāsta, ka situācija ir šokējoša, bērnu sapņi salauzti, dzīve sabojāta.
"Divās klasēs eksāmenus nav nokārtojuši septiņi skolēni. Iespējams, kādam pietrūka puspunktiņa, lai viņš noliktu. Un tagad ir jāpaliek uz otru gadu," māte stāsta.
Pēdējais eksāmens bija 6. jūnijā, bet 16. jūnijā skolā rīkots svinīgais pasākums. "Skolas vadība skaidroja, ka tas šoreiz ir tikai svinīgs pasākums, bet viss notika tradicionāli kā izlaidumā," pastāsta mamma. Gan audzēkņi, gan viņu ģimenes jutušies kā svētkos, kad sveic absolventus, kuriem jāizdara izvēle par turpmāko skološanās ceļu. Bet 21. jūnijā devītklasnieki uzzinājuši, ka klasē ir vairāki jaunieši, kuriem šajā pašā klasē būs jāmācās vēlreiz, jo eksāmeni nav nokārtoti.
"Tas bija tāds – bams! Jāpaliek un jāmācās vēlreiz, kaut gan bērns ir normāli mācījies, vienkārši varbūt tajā eksāmenā viņam nepaveicās," teic absolventa mamma.
Jauns.lv jau vēstīja, ka šogad, saistībā ar tehniskiem traucējumiem, kavējušies 9. klašu centralizēto eksāmenu rezultāti.
Savukārt IZM Informācijas departamenta direktore Inguna Kampāne norādīja, ka aizkavēšanās ar datu sinhronizāciju neradīs apgrūtinājumu vidusskolām un ģimnāzijām pieņemt iesniegumus uzņemšanai vidusskolas posmā, jo tās ir informētas par tiem skolēniem, kuriem šajā gadā kādā no eksāmeniem nav izdevies sasniegt vismaz 10%.
Vairāki sociālo tīklu lietotāji un vecāki pauduši savu neapmierinātību par to, ka eksāmenu rezultāti netika paziņoti pirms 9. klases izlaiduma. Tas nozīmē, ka skolēni devušies svinēt izlaidumu, nemaz nezinot, vai pamatizglītība iegūta. Vecāki arī norāda, ka atsevišķi skolēni ir saņēmuši informāciju, ka neesot sasniegts nepieciešamais procentu apjoms sertifikāta saņemšanai, taču, pārbaudot informāciju, izrādījies, ka tā bija kļūdaina.