Vidzemes slimnīcā situācija ir sarežģīta, bet nav kritiska
foto: LETA
Vidzemes slimnīcas ēka.
Novadu ziņas

Vidzemes slimnīcā situācija ir sarežģīta, bet nav kritiska

Jauns.lv/LETA

Pašlaik Vidzemes slimnīcā situācija ir sarežģīta, bet nav kritiska. runājot par situāciju ar pakalpojumu un darbinieku pieejamību, intervijā Latvijas Televīzijas (LTV) raidījumam "Rīta panorāma" teica slimnīcas valdes loceklis Andis Krūmiņš.

Vidzemes slimnīcā situācija ir sarežģīta, bet nav ...

Vienlaikus, atsaucoties uz dzirdēto, viņš norādīja, ka situācija nav kritiska Vidzemes slimnīcā, bet esot dzirdēts, ka daudzās reģionālās slimnīcās situācija ir ļoti nopietna. 

"Esmu dzirdējis par Daugavpili, Jēkabpili," viņš piebilda.

Runājot par pakalpojumu pieejamību Vidzemes slimnīcā, Krūmiņš norādīja, ka pašlaik tajā tiek nodrošināti visi nepieciešamie pakalpojumi.

Krūmiņš gan norādīja, ka būtu jābūt valstī visaptverošai stratēģijai slimnīcu attīstībai. Viņš uzskata, ka nepieciešams arī labāks dialogs un visu pušu iesaiste jautājumu risināšanā.

Jau vēstīts, ka Veselības ministrija (VM) vēlas izveidot uz cilvēku vērstu stipru, uzticamu un efektīvi pārvaldītu slimnīcu tīklu, teikts ministrijas izstrādātajos priekšlikumos slimnīcu tīkla stiprināšanai.

VM vērtējumā, izveidojot uz cilvēku vērstu stipru, uzticamu, efektīvi pārvaldītu slimnīcu tīklu, sabiedrībai būs iespēja veselības aprūpes sistēmā iegūt īsāku un koordinētu ārstniecības ceļu, pieejamākus pakalpojumus, augstāku pacientu drošību, labākus klīniskos rezultātus, labāku pacientu un darbinieku pieredzi un efektīvu resursu izlietojumu.

Viens no ministrijas priekšlikumiem paredz primārās veselības aprūpes stiprināšanu, pilnveidojot maksājumu sistēmu, vienkāršojot apmaksas nosacījumus un stiprinot pakalpojuma efektivitāti. VM skaidrojusi, ka ģimenes ārstu finansēšanas sistēmas efektivitātes veicināšanai tiek strādāts pie ģimenes ārstu apmaksas modeļa, kas vērsts uz pacienta aprūpes kvalitāti pretstatā manipulāciju un piemaksu sistēmai. Lielāks uzsvars tiks likts uz kapitācijas maksājumu kā bāzes elementu, kam tiek piemērots pakalpojuma kvalitātes sniegums.