Policija skaidro: tiesību atņemšana, pārsniedzot ātrumu virs 31 km/h, attiektos uz vadītājiem, kas vairākkārt pārkāpuši noteikumu
foto: LETA
Policija skaidro, ka tiesību atņemšana, pārsniedzot ātrumu virs 31 km/h, vēl ir tikai projekts.
Sabiedrība

Policija skaidro: tiesību atņemšana, pārsniedzot ātrumu virs 31 km/h, attiektos uz vadītājiem, kas vairākkārt pārkāpuši noteikumu

Jauns.lv

Šī gada 9. decembrī Ceļu satiksmes drošības padomē izskanēja priekšlikums par grozījumiem Ceļu satiksmes likumā, paredzot tiesību atņemšanu transportlīdzekļa vadītājiem, kuri pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu par vairāk nekā 31 kilometriem stundā. Precizējot izskanējušo informāciju, policija skaidro, ka šie iespējamie grozījumi, kas aizvien vēl ir tikai projekts.

Policija skaidro: tiesību atņemšana, pārsniedzot ā...

Tomēr priekšlikums ir raisījis dažādus viedokļus sabiedrībā, kā arī šķietamu ideju, ka transportlīdzekļa vadīšanas tiesības tiks atņemtas ikvienam vadītājam, kas pārsniegs minēto ātrumu.

Precizējot izskanējušo informāciju, policija skaidro, ka projekts paredz autovadītāja tiesību izmantošanas aizliegums uz noteiktu laiku būtu kā papildu soda mērs, un primāri attiektos tieši uz personām, kurām jau iepriekš ir fiksēti būtiski atkārtoti ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumi.

Proti, Valsts policijas amatpersona, apturot atļautā braukšanas ātruma pārkāpēju, izvērtēs gan pārkāpēja, gan pārkāpuma raksturojošos apstākļus, kā arī atkarībā no pārkāpuma izdarīšanas vietas, varētu piemērot atbilstošāko sodu.

Izdarot šādus grozījumus Ceļu satiksmes likumā, par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu no 31 kilometriem stundā tiktu nodrošināta iespēja piemērot tiesību izmantošanas aizliegumu uz 3 mēnešiem.

Neskatoties uz to, ka jau šobrīd ir paredzēta atbildība par ātruma pārsniegšanu virs 30 kilometriem stundā, statistika liecina, ka tā ir nepietiekama, lai uzlabotu to autovadītāju uzvedību ceļu satiksmē, kuri atkārtoti pārkāpj ceļu satiksmes noteikumus, tādejādi pakļaujot lielam riskam gan savu, gan apkārtējo satiksmes dalībnieku dzīvību.

“Ceļu satiksmes drošība skar ikvienu satiksmes dalībnieku neatkarīgi no tā statusa, taču jāatzīst, ka aizvien ir daudz tādu transportlīdzekļu vadītāju, kuri turpina rupji pārkāpt ceļu satiksmes noteikumus. Valsts policijas ieskatā šā brīža situācija ceļu satiksmes drošības jomā attiecībā pret transportlīdzekļu vadītāju izdarītajiem pārkāpumiem ir neapmierinoša. Lai veicinātu transportlīdzekļu vadītāju ceļu satiksmes noteikto prasību ievērošanu, Valsts policija un Iekšlietu ministrija uzskata, ka ir jāveic izmaiņas administratīvo sodu sistēmā,” norāda Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Juris Jančevskis.

Jāvērš uzmanība, ka administratīvās atbildības likumā šobrīd ir izslēgta soda apmēra noteikšana atkarībā no tā, vai pārkāpums ir izdarīts pirmo reizi vai atkārtoti. Līdz ar to Valsts policija pārskatīja jau esošo sodu sistēmu par atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem un attiecīgi tika izstrādāts likuma grozījumu projekts, kas paredz, ka personām, kuras noteiktā laikā atkārtoti veic ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumus, pie pārkāpuma izdarīšanas atkārtotības, varētu palielināt sankciju un nodrošinātu soda individualizāciju.

Papildinot iepriekšminēto, šāds piedāvājums iespējamiem grozījumiem Ceļu satiksmes likumā balstīts uz iegūtiem faktiem no Valsts policijas 2020. gada pētījuma, gan arī 2021. gada Eiropas parlamenta ziņojumā par Eiropas Savienības ceļu satiksmes drošības politikas satvaru 2021. - 2030. gadam, iesakot turpmākus pasākumus ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo cilvēku skaitu tuvināšanu nullei, Eiropas parlaments cita starpā ir aicinājis dalībvalstis piemērot stingrus sodus, lai atturētu no ātruma pārsniegšanas.