Doma laukumu šturmē Zāļu tirdziņa apmeklētāji

gallery icon
147
Sabiedrība
2022. gada 23. jūnijs, 11:07

Lielais vairums Līgo svinētāju svētkus nespēj iedomāties bez Jāņu siera, šašlika un alus

Jauns.lv / LETA

Latvijā 77% Līgo svētku svinētāju maltīti nevar iedomāties bez tradicionālā Jāņu siera ar ķimenēm, 76% galdā cels šašliku, bet 62% mielastu papildinās ar svaigiem dārzeņiem, liecina mazumtirgotāja SIA "Rimi Latvia" veiktā aptauja.

Tāpat aptaujā secināts, ka svētku dzērienu klāstā līderpozīcijas nemainīgi saglabā tradicionālais Jāņu dzēriens - alus, ko baudīs 60% Latvijas iedzīvotāju. Starp populārākajiem dzērieniem šajos svētkos būs arī kvass, ko izvēlas 41% respondentu, kā arī bezalkoholiskās sulas un limonādes, ko norādījuši 30% iedzīvotāju.

Plānojot Līgo svētku maltīti, 44% aptaujāto cilvēku galvenokārt ņem vērā, lai ēdienu ir viegli pagatavot, 40% izvēlas ēdienu, ar kuru var sevi nedaudz palutināt, savukārt 38% aptaujāto norādījuši, ka ir svarīgi, lai produkti būtu veselīgi un svaigi.

Sievietēm biežāk ir svarīgi, lai ēdiena gatavošana neaizņem daudz laika, jaunieši izteikti biežāk izvēlas ēdienu daudzveidību, savukārt senioriem rūp tas, lai produkti būtu veselīgi un svaigi. Rīdzinieki biežāk plāno sevi palutināt ar ēdieniem, ko galdā ceļ vien retu reizi, un baudīt vietējo ražotāju produktus, savukārt laukos biežāk dod priekšroku ēdienam, kas ir ātri pagatavojams un ātri nebojājas.

Pārlūkojot līgotāju ēdienkarti kopumā, aptaujā secināts, ka sievietes biežāk izvēlas svaigus dārzeņus, augļus un ogas, bet vīrieši - cepamās desiņas un cita veida cepamo gaļu vai tās izstrādājumus. Visbiežāk svaigus dārzeņus galdā cels latgalieši (71%), kur kopumā mīt aktīvākais līgotāju īpatsvars - 55%.

Tāpat aptaujā secināts, ka 63% respondentu svētkos izvēlas cūkgaļas šašliku, savukārt vistas šašliku izvēlas 60% aptaujāto, tostarp visbiežāk sievietes. Savukārt cepamdesas izvēlas 38% aptaujāto. Savukārt jauniešu vidū ir visvairāk to, kuri gaļu neplāno ēst nemaz - tā atbildējis katrs desmitais respondents 18 līdz 29 gadu vecumā.

Kopumā 81% Latvijas iedzīvotāju Līgo svētku maltītei plāno tērēt līdz 100 eiro, tostarp 48% ir gatavi iekļauties 20 līdz 60 eiro robežās.

Aptauja "Līgo svētku svinēšanas paradumi" 2022.gada jūnijā pēc "Rimi" pasūtījuma veikusi pētījumu aģentūra "Forta Research", internetā aptaujājot 1011 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 75 gadiem.

Jau vēstīts, ka "Rimi Latvia" 2021.gadā strādāja ar 1,015 miljardu eiro apgrozījumu, kas ir par 7,3% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa pieauga par 20,8% un bija 36,745 miljoni eiro. Kompānija "Rimi Latvia" reģistrēta 1992.gada janvārī, un tās pamatkapitāls ir pieci miljoni eiro. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir Zviedrijā reģistrētais uzņēmums "Rimi Baltic".