Sabiedrisko mediju saturu ļauj nodot komercmedijiem uz vienu gadu
Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus, ar kuriem atļauts nodot komercmedijiem sabiedrisko mediju veidoto saturu.
Attiecīgais regulējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā būs spēkā līdz 2023. gada 30. jūnijam.
"Norisinoties Krievijas karam Ukrainā, noris arī cīņa par cilvēku prātiem. Mums ir jādara viss iespējamais, lai nodrošinātu informatīvu un kvalitatīvu saturu pēc iespējas plašākai auditorijai," pauž Cilvēktiesību komisijas priekšsēdētājs Artuss Kaimiņš, uzsverot, ka komercmedijiem attiecīgais saturs būs jāizplata nemainītā veidā, proti, to nedrīkstēs montēt vai pārveidot.
Kaimiņš norāda, ka īpaši būtiski minēto saturu piedāvāt reģionālajām televīzijām, tostarp Latgalē, kur joprojām ir liela Krievijas informatīvās telpas ietekme.
Komercmedijiem, iekļaujot attiecīgo saturu savā televīzijas programmā, būs jāsaglabā sabiedriskā medija preču zīme vai logotips, savukārt radio programmā - jāinformē, kurš sabiedriskais medijs saturu veidojis.
Lai nodrošinātu uzticamu informāciju un veicinātu valsts valodas apguvi, plānots noteikt, ka sabiedriskajiem medijiem valsts valodā veidotie ziņu un informatīvi analītiskie raidījumi vai to daļas pēc iespējas būs jāieskaņo vai jāsubtitrē mazākumtautību valodās.