foto: Sintija Zandersone/LETA
"Rail Baltica" īstenošanai par 1,8 miljoniem eiro atpirks daļu Rīgas autoostas teritorijas
AS "Rīgas starptautiskā autoosta" teritorija.
Sabiedrība
2022. gada 31. maijs, 13:20

"Rail Baltica" īstenošanai par 1,8 miljoniem eiro atpirks daļu Rīgas autoostas teritorijas

Jauns.lv / LETA

Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" īstenošanai valsts par 1,8 miljoniem eiro atpirks Rīgas starptautiskās autoostas teritorijas daļu 0,08 hektāru platībā, šodien nolēma valdība.

Atsavināmajam īpašumam reģistrēti vairāki apgrūtinājumi, tostarp kultūras pieminekļa teritorija un objekti, kas atbilstoši UNESCO Konvencijai par pasaules kultūras un dabas mantojuma aizsardzību iekļauti pasaules kultūras un dabas mantojuma objektu sarakstā, kā arī drošības aizsargjoslas teritorija gar dzelzceļu, pa kuru pārvadā naftu, naftas produktus, bīstamas ķīmiskās vielas un produktus.

Satiksmes ministrija skaidro, ka īpašuma atsavināšanas rezultātā nav iespējams novērst četru autobusu atiešanas platformu un mikroautobu piestātņu zudumu dzelzceļa uzbēruma pusē. Līdz ar to autoostas saimnieciskās darbības nepārtrauktības nodrošināšanai Rīgas starptautiskā autoosta patstāvīgi veikusi platformas pārbūves darbus, kā rezultātā tai tiks atlīdzināti ar to radītie zaudējumi 1,047 miljonu eiro apmērā. 

Zemesgabalu 0,0849 hektāru platībā nolemts atsavināt par 1,802 miljoniem eiro, ko veido īpašuma tirgus vērtība 755 100 eiro apmērā un atlīdzība par zaudējumiem 1,047 miljonu eiro apmērā.

"Rail Baltica" īstenošanai Ministru kabinets šodien atbalstīja vēl piecu nekustamo īpašumu atsavināšanu Mārupē. Piecus īpašumus valsts atpirks par kopējo summu 34 000 eiro. 

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būtu gatava satiksmei 2026. gadā.