Salūzušā vilciena pasažieri var pretendēt uz naudas kompensāciju
Rīgas–Liepājas vilciena pasažieri, kuri salūzuša lokomotīves dzinēja vadības bloka dēļ piektdienas vakarā galapunktā nonāca ar trīsarpus stundu kavēšanos, varēs pretendēt uz naudas kompensāciju, informēja AS "Pasažieru vilciens" Korporatīvo attiecību daļas vadītājs Egils Krutovs.
"Normatīvie akti paredz, ka standartsituācijās pasažieri var saņemt kompensāciju pilnā apmērā gadījumos, ja vilciens no galapunkta atiet ar vairāk nekā 15 minūšu kavēšanos, taču šī ir nestandarta situācija, tāpēc mēs aicinām šī vilciena pasažierus vērsties pie mums ar iesniegumiem," sacīja Krutovs. Par to vēsta portāls "Liepajniekiem.lv".
"Komisija izskatīs ikvienu šo iesniegumu, un būtu arī vēlams, ja katrā no tiem būtu minēti visi papildu apstākļi, tajā skaitā arī tas, vai šiem cilvēkiem pēc nonākšanas galapunktā bija papildu grūtības ar nokļūšanu mājās," viņš norādīja, piebilstot, ka ar vienu pasažieri jau uzreiz pēc izkāpšanas no vilciena šī situācija atrisināta – sieviete izsaukusi taksometru, un pārvadātāja pārstāvji kompensējuši brauciena izmaksas.
Naudas kompensāciju varēs saņemt arī tie nedaudzie pasažieri, kuru brauciena galamērķis bija Skrunda un kuriem uz Airītes staciju pretī bija atbraukuši radinieki vai draugi, norādīja Krutovs.
Jauns.lv jau vēstīja, ka AS "Pasažieru vilciens" sociālajos tīklos sniedza informāciju par vilciena Rīga - Liepāja kavēšanos.
Vilciens Nr. 723, kas no Rīgas izbraucis plkst. 18.25, tehnisku iemeslu dēļ kavējās aptuveni 205 minūtes. Liepājā tam vajadzēja pienākt plkst. 21.42.
PV atvainojās par neērtībām un norādīja, ka vilcienam tiek organizēta papildu palīdzība.
Kā noskaidrojās vēlāk, pasažieru vilciens, kas piektdien pulksten 18.25 no Rīgas devās uz Liepāju, bet iestrēga starp Saldu un Skrundu, gala stacijā ieradās pulksten 1.10 naktī.
Kā norādīja AS "Pasažieru vilciens" Korporatīvo attiecību daļas vadītājs Egils Krutovs, vilciens apstājies pusceļā "dzinēja vadības bloka tehnisko kļūdu dēļ". Vilciena vadības bloks sabojājies pieturvietā "Airītes". Kamēr vilciens atradies pieturā, organizēta rezerves lokomotīve.
Pieturvietā aptuveni seši līdz astoņi cilvēki esot izkāpuši, lai dotos prom ar transportu, kas viņiem bija atbraucis pakaļ, pauda Krutovs.
Gaisa temperatūra vilcienā esot bijusi normas robežās. "Beigās zemākā temperatūra bija padsmit grādi. Minimālai temperatūrai jābūt 16, varbūt bija drusku zemāk," sacīja AS "Pasažieru vilciens" pārstāvis.
Parasti gadījumos, kad bojājumu nav iespējams novērst, vai tas prasa pārāk ilgu laiku, AS "Pasažieru vilciens" organizējot autobusus vai cita veida transportu, lai nogādātu pasažierus galamērķī, sacīja Krutovs.
Kā norādīja Krutovs, pasažieri esot bijuši saprotoši, mierīgi un nekādi pārpratumi vai panika neesot novērota.
Lai gan sākotnēji vilciena vadības bloks remontēts turpat uz vietas, beigās tomēr izsaukta lokomotīve no Liepājas.
Vilciens Rīga-Liepāja kursē divas reizes nedēļā. Ierasti ceļš no Rīgas līdz Liepājai vilcienā ilgst 3 stundas un 17 minūtes.