Aliņš pie popkorna. Recenzija par filmu "Svīta"
Seriāla «Entourage» zvaigznes turpina savus saulainos piedzīvojumus lielajā ekrānā.
Vinss Čeizs ir uzlecoša filmu zvaigzne, kuru aplenc apjūsmotāju un puskailu meiteņu bari. Viņš nolemj spert soli augšup savā karjerā un savu nākamo filmu pats arī režisēt. Vinss krietni pārtērē 100 miljonu budžetu, ko ambiciozajam projektam sagādājis viņa draugs producents Ārijs. Par spīti visam Vinss un Ārijs turpina apņēmīgi meklēt savu vietu sarežģītajā Amerikas kinoindustrijā, joprojām saņemdami vienotu atbalstu no savas draugu «svītas», – Ērika, Rupuča un brāļa Džonija.
Nauda un sekss
Filmas «Svīta» pamatā ir samērā nesens amerikāņu kompānijas HBO producēts televīzijas seriāls «Entourage». Seriāls izpelnījās visai lielu popularitāti, kopumā noturoties ēterā astoņas sezonas. Plašais skatītāju un fanu loks neizbēgami nozīmēja seriāla varoņu atgriešanos lielajā ekrānā; filmas sižets sākas punktā, kur beidzās seriāla notikumi. Rezultāts ir filma-stilistiska seriāla kopija, kas seriāla cienītājiem vai nu patiks, vai pat izraisīs sajūsmu. «Svīta» skatāma arī bez priekšzināšanām, tādēļ to novērtēs tā auditorijas daļa, kas nav redzējusi seriālu, bet aizraujas ar noteikta tipa pusaudžiem adresētu humoru. «Svīta» ir fantāzija par izklaides biznesa aizkulisēm, apspēlējot ilūziju, ka tieši šādi risinās bagātu un slavenu cilvēku dzīves. Filmas/seriāla nostāja un sižets atklājama īsi – lecīgu bagātu puišeļu humors un problēmas, ko «Svītas» veidotāji atklāj kā satīru par dzīvi un darbu Holivudā. Tiesa, satīrai trūkst kaut mazākās sasaistes ar realitāti, uz ko «Svīta» nekādi nepretendē. Filmas varoņi ir čaļi, kas ballējas, cenšas tikt pie seksa, turpina ballēties. Šāda pieeja ir simpātiska skatītājiem, kas klusībā cer, ka kaut kur tiešām eksistē un ir iespējama šāda dzīve: peldēšanās naudā bez smaga darba, skaistu, fiziski veselu, slaidu cilvēku, baseinu, alkohola, narkotiku, saules un neskaitāmu trūcīgi tērptu blondīņu ielenkumā.
Filmas veidotāji ieguldījuši daudz līdzekļu, sapulcinot virkni Holivudas slavenību uz īsām dažu sekunžu «kameo» lomiņām, kur tie atveido paši sevi. To vidū ir Laiems Nīsons, Marks Vālbergs, Džons Favro, Maiks Taisons, mūziķi Common un Džesika Alba u.c. To finansiāli kompensē ar tikpat blīvu slavenu zīmolu izvietojumu, reklamējot «Johnie Walker» viskiju, «Ferrari» un kadiljakus, «Apple» produkciju u.c. «Svīta» tomēr neizmanto iespējas stāstu piemērot lielajam ekrānam, ļaujot kaut vienam varonim filmas gaitā mainīties, drīzāk atgādinot pusotras stundas garumā izstieptu seriāla sēriju. Apakšsižeti tiek uzsākti, taču netiek noslēgti, to būtība parasti nav dziļāka par problēmu, «kā atrast zaķi un nokniebties». Filmas veidotāji arī nav ņēmuši vērā, ka pat šķietami mazprasīgie pusaudži, šī koncentrētā auditorijas daļa, pēdējo gadu laikā skatījusies daudz filmu arī šajā žanrā, un «Svītas» piegājiens ar infantiliem narcisistisku mačo jokiem un sievietēm, kuru galvenais uzdevums ir labi izskatīties bikini peldkostīmā, ir pliekans un novecojis. Tomēr skatītājiem, kas meklē vizuālo aizdaru popkornam un aliņam dīkā vasaras pēcpusdienā (tieši šādā prioritāšu secībā), «Svīta» varētu iet pie sirds.