foto: Rojs Maizītis
Rīdzinieku simti pieprasa Rīgas autoostas simbola – sarkanā ozola saglabāšanu
Vairāk nekā 800 rīdzinieku dažu dienu laikā ir parakstījušies par Rīgas autoostas simbola – sarkanā ozola saglabāšanu.
Sabiedrība
2021. gada 25. novembris, 05:05

Rīdzinieku simti pieprasa Rīgas autoostas simbola – sarkanā ozola saglabāšanu

Elmārs Barkāns

Jauns.lv

Simtiem rīdzinieku parakstījušies par autoostas simbola – sarkanā ozola saglabāšanu. Izšķirties par koka nenodošanu malkas placī viņiem palīdzēja arī Jauns.lv raksts „Rīgas autoostas svētozolu gatavo pārstādīšanai: dzelzceļš pret autobusiem”. Tagad Rīgas domei nāksies lemt – saglabāt ozolu vai nē?

Pirms vairāk nekā nedēļas beidzās Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta izsludinātā sabiedriskā apspriešana par sarkanā ozola likteni, bet paralēli tai portālā manabalss.lv turpinās arī parakstu vākšana aicinājumam par ozola saglābšanu, kuru jau parakstījuši vairāk nekā 800 cilvēku. Manabalss.lv informē:

„Šie paraksti tiek pievienoti līdz 15. novembrim notikušajai publiskajai apspriešanai. Izvērstu publikāciju par autoostas ozolu pirms apspriešanas beigām veltīja portāls Jauns.lv.”

Rīgas autoostas svētozols: dzelzceļnieki pret autobusiem

Sarkano ozolu netālu no autobusu izbrauktuves no Rīgas autoostas Maskavas ielas pusē pie dzelzceļa uzbēruma iestādīja 1964. gadā līdz ar ...

gallery icon
15

Tagad Rīgas domei nāksies lemt – saglabāt ozolu vai nē?

Pilsētas attīstības departamentam „pēc publiskās apspriešanas rezultātu apkopošanas jāsniedz ziņojums par tās rezultātiem Rīgas domes Apstādījumu saglabāšanas komisijas sēdē”, kur arī izšķirsies koka liktenis. Tā kā par ozola saglabāšanu savākti simtu simtiem parakstu, tad, iespējams, ja tam nespēs rast risinājumu, par to var nākties lemt arī Rīgas domes sēdē. 

Sarkano ozolu netālu no autobusu izbrauktuves no Rīgas autoostas Maskavas ielas pusē pie dzelzceļa uzbēruma iestādīja 1964. gadā līdz ar toreiz jaunās autoostas izbūvi. Visus pēdējos 57 gadus tas ir teju autoostas svētozols, un autoostas darbinieki to uzskata par savu simbolu.

Bet nesen, „Rail Baltica” celtniecības gaitā to pēkšņi paredzēja nocirst. Tas izraisīja protestus – sāka parakstu vākšanu par ozola saglabāšanu. Apspriešanas rezultāti vēl nav apkopoti, un pašvaldībai tuvākajā laikā būs jālemj par tā likteni. Bet, pēc visa spriežot, to visdrīzāk saglabās, precīzāk sakot – pārstādīs. Kur – gan vēl īsti skaidrs nav. Spriežot pēc ierakstiem sociālajos tīklos, negaidot oficiālos sabiedriskās apspriešanas rezultātus, ir sākusies ozola sagatavošana pārstādīšanai. To veic SIA „Labie koki”, kas arī iestājas par ozola saglabāšanu.

Rīgas starptautiskā autoosta savā mājaslapā norāda, ka „kategoriski nepiekrīt ozola ciršanai. Ozols tika iestādīts sakarā ar autoostas darbības uzsākšanu, un tam Rīgas starptautiskajā autoostā ir simboliska nozīme. Pilnsabiedrības „BeReRix” (viens no „Rail Baltica” būvniekiem – red.) finansiālais ieguvums, nocērtot ozolu, nevar būt salīdzināms ar sabiedrības interesēm. Glābsim sarkano ozolu un neļausim to nocirst!”

Aicina glābt vērtīgu ozolu: