"Latvijas dzelzceļš" līdz gada beigām plāno atlaist teju 700 darbinieku
VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) paziņojis Nodarbinātības valsts aģentūrai (NVA), ka uzņēmums līdz šā gada beigām plāno atlaist 684 darbiniekus, pirmdien ziņo Latvijas Televīzijas raidījums "Panorāma".
Darbinieku atlaišanas mērķis ir izmaksu samazināšana.
"Panorāma" norāda, ka pēdējos trijos gados LDz koncernā strādājošo skaits ir samazinājies no vairāk nekā 10 000 līdz aptuveni 7000. Šā gada augustā un oktobrī uzņēmums NVA paziņojis par vēl kopumā 684 cilvēku atlaišanu.
LDz nepiekrita intervijai "Panorāmā", bet raidījumam rakstiskā atbildē norādījis, ka samazina izmaksas, lai varētu uzturēt infrastruktūru un strādāt efektīvāk. Atlaišanas skaršot gan administratīvo, gan atbalsta personālu Rīgā un citos Latvijas reģionos.
Pēc raidījumā vēstītā, atlaišanās ir iesaistīta arī Latvijas Dzelzceļnieku un satiksmes nozares arodbiedrība, kura uzskata, ka uzņēmuma lēmums kopumā ir pamatots. Arī satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) atlaišanas atbalsta un uzskata, ka LDz izmaksas ir jāsamazina arī turpmāk.
Raidījums arī norāda, ka interesi par atlaisto dzelzceļnieku iespējamo nodarbināšanu izrādījusi starptautiskā lidosta "Rīga", kur pašreiz ir 83 vakances, bet līdz gada beigām to skaits varētu palielināties līdz 150.
LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitassabiedrības - "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums "LDz infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums "LDz ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums "LDz apsardze", kā arī loģistikas uzņēmums "LDz loģistika".