Psihoterapeits: attālinātais mācību process neiemācīs bērnam socializēties
Bērnam ir svarīgi iet uz skolu, lai gan jaunais mācību gada sākums klātienē būs stresa un spriedzes pilns, tas tiks pārvarēts, jo bērni ir spējīgi daudz efektīvāk adaptēties jaunajiem apstākļiem, šorīt intervijā LTV raidījumam "Rīta panorāma" sacīja Pusaudžu un jauniešu psihoterapijas centra vadītājs Nils Sakss Konstantinovs.
Viņaprāt, tagad pirms jaunā mācību gada sākuma ir svarīgi pateikt, ka bērniem uz skolu ir jāiet. "Cik labs būtu attālinātais mācību process, tas nekādā veidā neiemācīs tik svarīgu lietu kā spēju socializēties, jo mācību iestāde nav vieta tikai jaunu zināšanu apgūšanai, bet arī vieta, kurā bērni iemācās sarunāties, draudzēties vienam ar otru un daudzas citas socializēšanās prasmes," sacīja Konstantinovs.
Viņš piekrīt, ka mācību gada sākums būs stresa un spriedzes pilns, jo gandrīz gadu jaunieši mācījās attālināti un tā laikā būs aizmirsušās pašsaprotamas prasmes, tomēr Konstantinovs piebilda, lai gan tās vajadzēs apgūt no jauna, tad pozitīvais ir tajā, ka bērni spēj krietni ātrāk adaptēties jaunajiem apstākļiem.
"Ir vairāki veidi, kā vecāki varētu palīdzēt mazināt spriedzi, proti, ar mazākajiem skolēniem vajadzētu pārrunāt, kā ir socializēties vienam ar otru, kā vest sarunu un iedraudzēties, cik būtiski ir sevī neturēt problēmas, bet par tām runāt," sacīja Konstantinovs un piebilda, ka, ielaižot dziļāk stresa un spriedzes līmeni, ātri vien varēs just, ka bērniem būs grūtāk mācīties un koncentrēties.
Jau ziņots, lai mazinātu Covid-19 pandēmijas radītās sekas, 150 skolas izstrādā plānu psihoemocionālās veselības veicināšanai, informēja Jaunatnes starptautisko programmu aģentūras Komunikācijas daļas vecākā referente Laura Bringina.
Līdz 29. augustam, 150 Latvijas skolu pašpārvaldes piedalās trīs dienu mācībās emocionālās kompetences stiprināšanai. Mācību laikā pašpārvalžu līderi un atbalsta persona-skolotājs apgūs zināšanas par psihoemocionālo veselību, vienaudžu atbalsta formām, iniciatīvas attīstīšanu un projekta iesniegšanu, kā arī pārmaiņu vadību. Tāpat tiks izstrādāta īpaša "Labbūtības ceļakarte" - labsajūtas celšanas plāns savas skolas kopienai.
Mācības notiek ar Jaunatnes starptautisko programmu aģentūras (JSPA) projekta "Atbalsts psihoemocionālās veselības veicināšanas pasākumiem skolās Covid-19 pandēmijas radīto seku mazināšanai" atbalstu.