Jana Bunkus: esam vienoti, kad visi jau sašķelti
foto: Publicitātes foto
Jana Bunkus
Viedokļi

Jana Bunkus: esam vienoti, kad visi jau sašķelti

Jauns.lv

Izsludina konkursu par vienota valsts tēla izveidi brīdī, kad vakcinācija šķeļ sabiedrību. Kā būtu rīkoties labāk?

Jana Bunkus: esam vienoti, kad visi jau sašķelti...

Lai izveidotu vienotu Latvijas valsts tēlu, kas būs saistošs gan vietējai sabiedrībai, gan arī būs atzīstams starptautiski, Latvijas Investīciju attīstības aģentūra (LIAA) nesen ir izsludināja konkursu vairāk kā pusmiljona eiro vērtībā.

Tomēr šobrīd, kad daļa Latvijas iedzīvotāju ir zaudējusi uzticību tās valdībai, šāds iepirkums ir nepieciešams?

Biznesa augstskolas “Turība” Uzņēmējdarbības vadības fakultātes prodekāne, Komunikācijas virziena vadītāja Jana Bunkus uzskata, ka lielais Latvijas iedzīvotāju skaits, kas ir negatīvi noskaņots pret vakcinēšanos, skaidrojams ar sabiedrības un valsts savstarpējās komunikācijas trūkumu.

“Sākoties valsts komunikācijai par vakcinēšanos, es sapratu, ka skaits, kas atteiksies, būs daudz lielāks un pavisam vienkāršu iemeslu dēļ – nespēja konsekventi, pamatoti, iejūtīgi, empātiski, un proaktīvi skaidrot sabiedrībai. Runāt ar cilvēkiem daudz un viņiem saprotami.”

Krīzes situācijās komunikācija ir vissvarīgākais panākumu aspekts. “Ja pēc noteiktas shēmas nekomunicējam mēs, komunicē neformālie līderi, kas šobrīd arī ir novērojams,” pauda Bunkus.

Eksperte uzskata, ka reklāmas rullīši, kuri šobrīd tiek rādīti televīzijā ar mērķi iedrošināt cilvēkus vakcinēties, ir izveidoti novēloti.

“Kad lielākais vairākums savu nostāju jau bija pauduši un ieņēmuši krasi agresīvu pozīciju, mūsu televīzijas ekrānos parādījās klips ar dažādu profesiju, vecuma un interešu cilvēkiem, kas visi aicina vakcinēties, lai kopā mēs būtu stiprāki un šo krīzi pārvarētu. Vēstījumi jau pareizi un arī ideja laba, tikai šādai kampaņai bija jābūt pirmajai, nu jau sabiedrība ir nokaitēta un šīs ziņas tiek uztvertas ar sarkasmu un ironiju. Es teiktu, ka gaismas gadus par vēlu nāk klipi.”

Visbiežāk cilvēki neuzticas dzirdētajai informācijai, jo tie neizprot tās būtību. Lai rastu cilvēkos skaidrību par vakcinācijas nepieciešamību, informācijai, kas to pamato, ir jābūt ikvienam saprotamai.