Piesakās, bet neierodas: Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldē garas rindas
Daudzus iedzīvotājus, kas ierodas Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldē (PMLP), lai kārtotu dokumentus jaunas pasei vai ID kartes iegūšanai, izbrīna situācija. Lai gan klientiem ir pieteikts pieraksts uz konkrētu laiku, ierodoties tomēr jāizņem numuriņš un dažkārt jāgaida dzīvajā rindā, ziņo TV3 ziņas.
Iedzīvotāji nesaprot, kādēļ ir jāņem numuriņi, ja reiz ir pieteikts konkrēts pieņemšanas laiks dokumentu sagatavošanai.
PMLP atzīst, ka vislielākais noslogojums ir Rīgas nodaļās, un aicina iedzīvotājus kārtot dokumentus reģionos. Tur rindas ir mazākas.
Pie vainas esot cilvēcīgais faktors un dažkārt arī tehnika, tomēr vislielākās galvassāpes PMLP darbiniekiem sagādājot paši klienti. Tie pierakstās uz pakalpojumu saņemšanu, bet beigās tomēr neierodas.
Rīgas 1. nodaļā mēdz būt pat 70 šādu gadījumu dienā.
“Aicinām klientus doties uz reģionālajām nodaļām, kur pakalpojumu var saņemt ātrāk,” stāsta PMLP pārstāve Madara Puķe. “Iemesls ir tāds, ka, pirmkārt, ir ļoti daudz klientu, kam personu apliecinoši dokumenti ir beigušies pavasarī. Taču tagad, kad atkal var ceļot, viņi nāk mainīt dokumentus tikai tagad."
"Otrs iemesls ir tāds, ka kopš vasaras sākuma tuvu pie 10 tūkstošiem cilvēku ir pieteikuši pierakstus un nav atteikuši," norāda Puķe.
Reaģējot uz situāciju, PMLP ir pagarinājuši darba laikus, informē PMLP pārstāve.
Daudzus apmeklētājus izbrīna birokrātiskās normas. Kad dokumenti iesniegti, vēl jāgaida desmit dienas, lai jauno pasi vai ID karti saņemtu. Taču, samaksājot papildus, dokumentus var saņemt krietni ātrāk.
PMLP kopumā ir 30 reģionālās nodaļas. 17 no tām atrodamas interneta vietnē, kur var noskaidrot, kurās nodaļās ir tuvākie pieteikšanās laiki.