foto: unsplash.com
Droniem noteikti vispārējās civiltiesiskās atbildības minimālie limiti
2021. gada 29. jūnijs, 12:53

Droniem noteikti vispārējās civiltiesiskās atbildības minimālie limiti

Jauns.lv / LETA

Droniem noteikti vispārējās civiltiesiskās atbildības minimālie limiti, kas nosaka limitus par zaudējumiem, kurus bezpilota gaisa kuģis varētu radīt trešās personas veselībai, dzīvībai vai mantai, kā arī videi, otrdien nolēma valdība.

Tostarp jaunie Noteikumi par civiltiesiskās atbildības obligāto apdrošināšanu bezpilota gaisa kuģu lidojumiem paredz noteikt minimālo atbildības limitu 50 000 eiro vienam apdrošināšanas gadījumam un apdrošināšanas periodam kopā noteiktās kategorijās, kā arī ja lidojumi tiek veikti tuvāk par 150 metriem no dzīvojamo, tirdzniecības, rūpniecības vai atpūtas teritorijām.

Attiecīgi, gadījumos, kad lidojumi tiek veikti atvērtajā kategorijā ar bezpilota gaisa kuģi, kura pacelšanās masa ir līdz 20 kilogramiem, un ja šie lidojumi tiek drošā vismaz 150 metru horizontālā attālumā no dzīvojamām, tirdzniecības, rūpniecības vai atpūtas teritorijām, kur tiek pamatoti pieņemts, ka trešās personas netiks apdraudētas, bezpilota gaisa kuģa minimālie atbildības limiti nav noteikti.

Vienlaikus noteikumi paredz, ka vispārīgās apdrošināšanas prasības netiek piemērotas, ja lidojumi tiek veikti ar bezpilota gaisa kuģiem, kuru maksimālā pacelšanās masa ir mazāka nekā 250 grami un maksimālais lidojuma ātrums ir mazāks nekā 19 metri sekundē.

Savukārt, ja bezpilota gaisa kuģu lidojumi tiek veikti specifiskajā kategorijā vai bezpilota gaisa kuģa maksimālā pacelšanās masa ir 20 kilogrami vai vairāk, tādējādi paaugstinoties riskiem, minimālie atbildības limiti ir noteikti augstāki. Piemēram, bezpilota gaisa kuģiem ar maksimālo pacelšanās masu līdz 500 kilogramiem minimālais atbildības limits var pārsniegt 850 000 eiro.

Tāpat noteikumos noteikts, ka apdrošināšanas prasības attiecas uz bezpilota gaisa kuģa īpašnieku vai bezpilota gaisa kuģu sistēmu ekspluatantu, kurš uzņemas kopējo atbildību par lidojumu veikšanu. Tas skaidrojams ar to, ka lidojumus iespējams veikt arī ar citai personai piederošu bezpilota gaisa kuģi, un to, ka šādi var izsekot, kurš uzņemas kopējo atbildību par nodarītajiem zaudējumiem. Papildus tam, zaudējumi trešajām personām var tikt atlīdzināti saskaņā ar personas vispārējo civiltiesisko apdrošināšanu, līdz ar to šādos gadījumos riski tiek segti neatkarīgi no tā, kurš veicis apdrošināšanu.

Jaunās prasības tiks piemērotas no 2022. gada 1. janvāra, lai bezpilota gaisa kuģu sistēmu ekspluatantiem un apdrošināšanas pakalpojumu sniedzējiem nodrošinātu iespēju pielāgoties izmaiņām regulējumā.