Tirdzniecības vietās varēs ielaist pa vairākiem apmeklētājiem
foto: LETA
Sabiedrība

Tirdzniecības vietās varēs ielaist pa vairākiem apmeklētājiem

Jauns.lv / LETA

Tirdzniecības vietās varēs ielaist pa vairākiem apmeklētājiem, tāpat tajās vairs nebūs jānodala ieeja un izeja, paredz otrdien valdībā atbalstītie Ekonomikas ministrijas (EM) izstrādātie grozījumi noteikumos "Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai".

Tirdzniecības vietās varēs ielaist pa vairākiem ap...

Ministrijā atzina, ka, uzlabojoties epidemioloģiskajai situācijai un mazinoties saslimstībai ar Covid-19, tiek rosināts atcelt dažu tirdzniecības vietām uzliktās epidemioloģiskās drošības prasības.

Tādējādi valdība otrdien lēma atcelt prasību, ka apmeklētāji tirdzniecības vietā tiek ielaisti tikai pa vienam. "Tas nozīmē, ka nav būtiski, vai tirdzniecības vietā atrodas apmeklētāji no vienas mājsaimniecības un šādu kontroli komersantu pārstāvjiem veikt nav nepieciešams, būtiski ir turpināt kontrolēt maksimālo apmeklētāju skaitu gan tirdzniecības vietās, gan tirdzniecības centros," skaidroja EM.

Tāpat kā līdz šim komersanti maksimālo apmeklētāju skaita kontroli īstenos atbilstoši iekšējā kontroles sistēmā noteiktajai kārtībai, visbiežāk tā ir ar iepirkumu ratiņu vai groziņu, kā arī iepirkšanās somu palīdzību, iespējama arī elektronisko uzskaites sistēmu izmantošana vai arī pārdevēja vai apsardzes veikta kontrole, lai netiktu pārsniegts noteiktais maksimālais apmeklētāju skaits. Arī turpmāk bērni līdz 12 gadu vecumam nebūtu jāuzskaita kā atsevišķs apmeklētājs.

Tāpat valdība lēma atcelt prasību tirdzniecības vietā nodalīt ieeju un izeju. EM norādīja, ka tirdzniecības vietas ieejas un izejas nodalīšana ir prasība, kas rada papildus darbinieku un resursu noslodzi tirdzniecības vietām, tomēr tam nav būtiskas ietekmes uz drūzmēšanās kontroli vai maksimālo apmeklētāju skaitu kontroli.

Valdība arī lēma atcelt tirdzniecības vietām noteiktos reklāmas ierobežojumus. Līdz šim bija noteikts liegums tirgotājiem ārpus tirdzniecības vietām reklamēt speciālos piedāvājumus, kas ir spēkā mazāk par septiņām dienām un varētu motivēt apmeklētājus tūlītēji doties un uzturēties tirdzniecības vietā vai tirdzniecības centrā, tādējādi radot pulcēšanās risku.

EM skaidroja, ka šī prasība bija būtisks laikā, kad pakāpeniski tika ieviests drošais tirdzniecības protokols, lai ar reklāmas palīdzību un īstermiņa akcijām patērētāji netiktu mudināti doties uz tirdzniecības vietām. Tomēr ministrijas ieskatā, patlaban spēkā esošais maksimālā apmeklētāju skaita ierobežojumus un tā kontrole ir pietiekami efektīvs instruments, lai tirdzniecības vietās netiktu veicināta nevajadzīga pulcēšanās.