Izglītības ministre: "Trīsdesmit vienā vidusskolā vispār neeksistē 10.klase"
Seile vaicā, kādu gan kvalitatīvu izglītību mazā skolā var nodrošināt, ja no 395 vidusskolām, kas atrodas Latvijā, 31 vidusskolā vispār neeksistē 10.klase?
Sabiedrība

Izglītības ministre: "Trīsdesmit vienā vidusskolā vispār neeksistē 10.klase"

Jauns.lv

No 395 vidusskolām, kas atrodas Latvijā, 31 vidusskolā vispār neeksistē 10.klase, intervijā Latvijas Radio ceturtdien sacīja izglītības un zinātnes ministre Mārīte Seile.

Izglītības ministre: "Trīsdesmit vienā vidusskolā ...

Ministre paskaidroja, ka no gada sākuma tiek rūpīgi analizēts skolu tīkls Latvijā. No vidusskolām, kur nav 10.klases, 11 skolas atrodas Rīgā.

Viņa sacīja, ka mazā skolā nav iespējams nodrošināt izglītības kvalitāti, minot kā piemēru Indras vidusskolu, kur vidusskolā bija tikai 12.klase ar sešiem bērniem, un līdzīga skolas.

Seile uzsvēra, ka mazajās skolās nav iespējams skolēniem nodrošināt vienlīdz kvalitatīvu visu priekšmetu apguvi, informējot, ka visā Latvijā 60 vidusskolās pērn tikai viens bērns kārtoja fizikas eksāmenu, 60 skolās viens bērns kārtoja ķīmijas eksāmenu. Ministre uzsvēra, ka vidusskolās jābūt specializētām klasēm dažādos mācību priekšmetos. "Protams, teorētiski varam nodrošināt apmācību arī vienam bērnam, bet ES neesmu pārliecināta, ka mēs kā valsts varam to atļauties," teica ministre.

"Vai bērni visā Latvijā nav pelnījuši mācīties labā, spēcīgā klasē ar labu nodrošinājumu," jautāja ministre, kā piemēru minot, ka uz Rīgas labajām skolām bērni brauc arī no tālienes, bet uz Rīgas Tehniskās universitātes jaunizveidoto Inženierzinātņu vidusskolu bija pieteikušies 160 bērnu no visas Latvijas uz mazliet vairāk kā 20 vietām.

Tāpēc IZM uzskata, ka pakāpeniski jāatsakās no mazajām vidusskolām, kur bērnu skaits ir nepietiekams, lai nodrošinātu kvalitatīvu mācību procesu.

Viņa par optimālu atzina variantu, ka 1.-6.klase atrodas pēc iespējas tuvu mājām, bet vidusskola ir liela un ar labu materiāltehnisko bāzi.

Jau vēstīts, ka Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) paralēli jaunajam pedagogu darba samaksas modelim strādā pie grozījumiem, kas paredz, ka vidusskolas klasi novados var atvērt, sākot no 14 skolēniem, un pēc šā modeļa ieviešanas pašvaldībām varētu būt jāslēdz aptuveni 80 vidusskolu.

BNS/Foto: Ieva Čīka/LETA