“Vienkārši drausmīgi” - policijai pārmet klaju neiecietību jaunajā kampaņā pret pārgalvīgu braukšanu
foto: Paula Čurkste/LETA
Valsts policija norādījusi, ka ņems vērā ieteikumu par sociālās kampaņas vizuālo elementu maiņu.
Sabiedrība

“Vienkārši drausmīgi” - policijai pārmet klaju neiecietību jaunajā kampaņā pret pārgalvīgu braukšanu

Jauns.lv

Šonedēļ sociālajos tīklos uzmanību sev pievērsa Valsts policijas (VP) pirms kāda laika uzsāktā sociālā kampaņa, ar kuras palīdzību tiek mēģināts informēt par pārgalvīgas braukšanas radīto postu. Uzmanību kampaņa gan izpelnījusies arī dēļ sava saukļa – “Neskrien kā traks!”. Šāda komunikācija esot aizskaroša cilvēkiem ar psihiskās veselības traucējumiem.

“Vienkārši drausmīgi” - policijai pārmet klaju nei...

Uz problēmu ar kampaņas saukli un vizuālajiem materiāliem sociālajos tīklos norādīja Veselības ministra padomniece politikas plānošanas jautājumos Marta Krivade:

Cilvēku domas par to, vai sauklis tik tiešām ir jāmaina – dalās, taču VP šovakar informēja, ka ņems vērā norādes par atsevišķu kampaņas elementu neatbilstību, vienlaikus gan uzsverot, ka sauklis, kurš ietver vārdu “traks” ir patapināts no sabiedrībā sen iesakņojušās teiciena.

VP Sabiedrisko attiecību nodaļas vecākā speciāliste Līna Kaļķe diskusiju par kampaņu medijiem komentē šādi: “Pārgalvīga braukšana, īpaši, ja tas tiek darīts apzināti un sistemātiski, ir nopietna problēma – to apliecina Valsts policijas statistika un veiktais pētījums. Aizvien ceļu satiksmes negadījumu skaits ir liels un tajos iet bojā cilvēki, tāpēc mums ir jāmeklē veidi, kā par šo runāt tik skaļi un pārliecināti, lai sasniegtu cilvēkus, kas uz ceļa apzināti uzvedas agresīvi un pārgalvīgi.

Trakums uz ceļiem ir lipīgs. Pārgalvīgs braucējs ar savu darbību var pamudināt arī citus vadītājus pārkāpt ceļu satiksmes noteikumus. Kampaņa “Neskrien kā traks!” aicina pārdomāt savu braukšanas stilu un apzināti izvērtēt to, kas ir pārgalvīga braukšana un kāpēc trakošana uz ceļa nav pieņemama. Tāpat arī Valsts policija vēlas skaļāk runāt par recidīvistiem – cilvēkiem, kas atkārtoti, apzināti pārkāpj ceļu satiksmes noteikumus.

Arī turpmāk policija izmantos radošo konceptu un saukli, kas jau pirms kampaņas sākuma bija zināms kā teiciens, kas ir folklorizējies sabiedrībā.

Valsts policija izprot bažas un ir ņēmusi vērā gan sabiedrības, gan Veselības ministrijas viedokli par to, ka līdzšinējo vizuālo materiālu kāds, iespējams, var uztvert kā aizvainojošu vai stereotipus veicinošu. Tomēr tāds pavisam noteikti nebija policijas mērķis un nodoms, sabiedrības veselība un drošība ir viena no policijas prioritātēm.

Tāpēc, lai izslēgtu šādu interpretāciju un koncentrētos uz problemātiku ceļu satiksmē, Valsts policija ir gatava sadarboties un koriģēt kampaņas vizuālos materiālus.

Tomēr policija neatkāpjas no kampaņas koncepcijas un vizuālās identitātes kopumā – pārgalvīga braukšana ir traka, sevi un citus apdraudoša rīcība – valsts mēroga problēma, ko kopīgiem spēkiem nepieciešams risināt efektīvos veidos. Ne velti Valsts policija veidojusi kampaņu, lai risinātu šo problēmu.”

VP arī informēja, ka, lai īstenotu kampaņu, tika veikts publisks iepirkums atbilstoši iepirkumu procedūrai.

Kampaņu veido sabiedrisko attiecību aģentūra “P.R.A.E. sabiedriskās attiecības”. Kampaņas līguma summa ir 49 755,18 eiro (ieskaitot PVN) un tā tiek finansēta no Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja līdzekļiem.

“Jāpiemin, ka kampaņa ir apjomīga un līdzšinējais vizuālais materiāls ir tikai neliela daļa no paredzētajām kampaņas aktivitātēm, kas ilgs aptuveni trīs mēnešus,” piebilda VP pārstāve Kaļķe.