Projektu "Skola2030" turpmāk vadīs izglītības eksperte Santa Prancāne
foto: Publicitātes foto
"Skola2030" turpmāk vadīs izglītības nozares eksperte Santa Prancāne.
Sabiedrība

Projektu "Skola2030" turpmāk vadīs izglītības eksperte Santa Prancāne

Jauns.lv / LETA

Valsts izglītības satura centra (VISC) īstenoto projektu "Kompetenču pieeja mācību saturā" ("Skola2030") turpmāk vadīs izglītības nozares eksperte Santa Prancāne, liecina paziņojums projekta mājaslapā.

Projektu "Skola2030" turpmāk vadīs izglītības eksp...

Tajā minēts, ka noslēdzoties pilnveidotā mācību satura un pieejas izstrādei, mainījusies VISC īstenotā Eiropas Sociālā fonda (ESF) projekta vadība, un to turpmāk vadīs Prancāne.

Viņa projektā esot strādājusi no tā pirmās dienas un vadījusi pedagogu profesionālās pilnveides programmu izstrādi un īstenošanu, mācību satura aprobāciju, plānojusi un pārraudzījusi daudzveidīgus mācību satura ieviešanas pasākumus.

Attiecīgi līdzšinējā "Skola2030" vadītāja Velga Kakse noslēdz savu vairāk nekā 48 gadus ilgo aktīvo darbu dažādās jomās Latvijas izglītības nozarē, pausts paziņojumā.

Projekta mājaslapā norādīts, ka Prancāne ieguvusi bakalaura grādu matemātikā, bet maģistra grādu sociālajās zinātnēs. Viņa darba karjeru esot sākusi Latvijas Bankā kā Maksājumu sistēmu analītiķis, taču vēlāk izvēlējusies pievienoties izglītības programmai "Iespējamā misija" un strādājusi Blīdenes pamatskolā kā matemātikas, fizikas un informātikas skolotāja, kā arī bijusi Eiropas skolu sadarbības tīkla "eTwinning" koordinatore Latvijā.

Mājaslapā norādīts, ka "Skola2030" vadības komandu kopā ar Prancāni veido mācību satura ieviešanas vadītāja Zane Oliņa, mācību satura izstrādes struktūrvienības vadītājs Pāvels Pestovs, kurš nodrošinās arī diagnosticējošo darbu un eksāmenu paraugu izstrādi, kā arī Katrīna Duka-Gulbe - ieviešanas atbalsta struktūrvienības vadītāja, kura nodrošinās atbalstu mācību satura ieviešanai, tostarp sabiedrības informēšanai.

VISC īstenotā ESF projekta "Kompetenču pieeja mācību saturā" mērķis esot izstrādāt, aprobēt un pēctecīgi piecu gadu laikā ieviest Latvijā tādu vispārējās izglītības saturu un mācību pieeju bērniem un jauniešiem vecumā no 1,5 gadiem līdz 12.klasei, kas nodrošina mūsdienās vajadzīgās zināšanas, prasmes un attieksmes.

Šī gada 1.septembrī pilnveidoto mācību saturu sāks īstenot 1., 4., 7. un 10.klasēs.

Kā liecina projekta mājaslapā publicētais paziņojums, izglītojošos un informatīvos pasākumos kopumā iesaistīti vairāk nekā 21 000 pedagogu, savukārt ap 11 000 pedagogu saņēmuši apliecības par pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programmu apguvi.

Tāpat projektam esot ļoti plašs sadarbības partneru loks - 67 pašvaldības un 100 izglītības iestādes, turklāt vēl arī piecas augstskolas, kas īsteno pedagoģijas izglītības programmas un ir iesaistītas projektā gan profesionālās pilnveides nodrošināšanā, gan mācību līdzekļu izveidē, kā arī Latviešu valodas aģentūra un Strazdumuižas internātvidusskola.

Līdzšinējā "Skola2030" vadītāja Kakse teikusi, ka šis mācību satura pilnveides laiks esot īpašs ar to, ka pirmo reizi Latvijas neatkarības laikos viss mācību saturs tiek sakārtots visās izglītības pakāpēs vienlaikus - no pirmsskolas līdz vidusskolai.

"Patiesībā, šādā apjomā saturs vienlaikus nav mainīts arī citviet. Tas nav bijis vienkārši, taču tikai šāda pieeja novērš sadrumstalotību, fragmentārismu un nodrošina pēctecību skolēna izaugsmē. Tāpēc visiem partneriem un iesaistītajām pusēm vēlos teikt paldies par līdzšinējo sadarbību," paudusi līdzšinējā projekta vadītāja.

Tēmas