"Maxima" paredz būtisku cenu samazināšanu augstas kvalitātes produktiem
COVID-19 krīze visā pasaulē ir viesusi neizbēgamas izmaiņas iedzīvotāju ikdienā un daudzās darbības nozarēs, tostarp mazumtirdzniecībā, liekot uzņēmumiem pārskatīt savus plānus un ieceres. Pielāgojot darbības stratēģiju jaunajiem apstākļiem, “Maxima Latvija” turpinās iesākto, paredzot arī būtisku cenu samazināšanu augstas kvalitātes produktiem.
Tāpat veikalu tīkls domājot par izaugsmi un veikalu tīkla paplašināšanu, kopumā šīm prioritātēm plānojot ieguldījumus 50 miljonu eiro apmērā.
“Apzināmies, ka pandēmijas krīzes ietekme uz ekonomiku un sabiedrību kopumā būs ļoti būtiska, tādēļ esam pielāgojuši “Maxima Latvija” izaugsmes stratēģiju, kuras fokuss - atbalsts cilvēkam.
Apzināmies, ka mums, kā vadošajam mazumtirgotājam, jādara viss, lai Latvijas iedzīvotāji varētu nodrošināt sev visu ikdienai nepieciešamo par zemu cenu augstas kvalitātes produktiem, tādējādi rūpējoties par sabalansētu uzturu, vienlaikus iekrātos līdzekļus novirzot jomām, kur ietaupīt nav iespējams, piemēram, rēķini vai medicīnas izdevumi.
Tik pat atbildīgi kā līdz šim, turpināsim rūpēties arī par darbinieku labklājību un izaugsmi, investējot 9 miljonus eiro. Savukārt efektīva biznesa vadības risinājumu ieviešana ļauj pielāgoties jaunām vajadzībām, turpinot piesardzīgu, bet pārdomātu izaugsmi un veikalu tīkla attīstību arī 2020. gadā, tādā veidā veidojot pievienoto vērtību valsts ekonomikai kopumā,” stāsta “Maxima Latvija” vadītājs Viktors Troicins.
Cenu samazināšana
Ņemot vērā ekonomiskos apstākļus un vīrusa radīto krīzi, arvien vairāk iedzīvotāji (68% respondentu) lielāku uzmanību pievērš saviem tēriņiem un izdevumu samazināšanai, tāpēc uzņēmums turpina iesākto cenu samazināšanas programmu ilgtermiņā, gada ietvaros samazinot cenas līdz 40% vairākiem tūkstošiem svaigās pārtikas un pirmās nepieciešamības preču, šim mērķim kopumā plānojot investīcijas 7,2 milj. eiro.
Sabiedrības veselība un ilgtspēja
“Maxima Latvja” turpinās aktīvu sadarbību ar iesaistītajām valsts institūcijām, rūpējoties par sabiedrības veselību, nodrošinot stingrus prevencijas un kontroles pasākumus COVID-19 ierobežošanai. Atbalstot Latvijas iedzīvotājus, jo īpaši mazāk aizsargātas grupas, “Maxima Latvija” turpinās aktīvi atbalstīt bērnu un jauniešu veselības atjaunošanu un rehabilitāciju, jaunatnes sporta organizācijas, kā arī vietējo kopienu iniciatīvas, virkni atbalsta pasākumus nevalstiskajām organizācijām un kultūras iniciatīvām. Uzņēmums turpinās attīstīt vides ilgtspējas politiku, kā arī izvērsīs aktīvu dalību darba grupās sabiedrībai svarīgu lēmumu pieņemšanā, piemēram, rosināt samazināta PVN piemērošanu svaigai (piemēram, gaļa un piens, maize) pārtikai, padarot to pieejamāku. Tāpat uzņēmums turpinās aktīvu darbu pie pārdomātas, caurspīdīgas un iedzīvotājiem izdevīgas depozīta sistēmas ieviešanas.
Pārdomātas investīcijas cilvēku ērtībām
Jaunu veikalu būvniecība un esošo veikalu atjaunošana ļaus ne tikai iepirkšanos padarīt ērtāku, vienlaikus nodrošinot sociālo distancēšanos, bet arī radīs jaunas darba vietas un sniegs atbalstu vairākām nozarēm, piemēram, būvniecībai un vietējiem ražotājiem. Šogad plānots atvērt 12 jaunus un rekonstruēt 7 esošus veikalus Rīgā un reģionos, kopējās plānotās investīcijas uzņēmuma attīstībā – 34 miljoni eiro. Tas sevī ietvers arī ieguldījumus jaunās tehnoloģijās un digitālos risinājumos pircēju un darbinieku ērtībām, kā piemēram, pašapkalpošanās kases, digitālos cenrāžus, kā arī pārtikas interneta lielveikala “Barbora.lv” darbības paplašināšanu Rīgā un reģionos.
2019 – stabilas izaugsmes un ieguldījumu gads
Īstenojot izvirzītās prioritātes, kas paredzēja ieguldījumus uzņēmuma izaugsmē, teicamā klientu un darbinieku pieredzē un ērtībās un cenu samazināšanā, 2019.gadā “Maxima Latvija” strādājusi ar 836.7 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 7.7% vairāk nekā 2018.gadā. Pērnā gada kopējās investīcijas uzņēmuma izaugsmē, ieguldījumi darbinieku labumu grozā un sabiedrībai nozīmīgu iniciatīvu atbalstā sasnieguši 49.5 miljonus eiro, savukārt no uzņēmuma darbības aprēķinātie nodokļi pieauguši līdz 110 miljoniem eiro, no kuriem 22.7 miljoni novirzīti sociālā nodokļa iemaksām valsts budžetā. Uzņēmums 2019.gadā nopelnījis 27.5 miljonus eiro, kas ļāvis turpināt cenu samazināšanu, pārdomātu izaugsmi pircēju un darbinieku ērtībām, kā arī darbinieku atalgojuma palielināšanu un būtiskus ieguldījumus darbinieku papildu labumu grozā 2020.gadā, kopumā šogad plānojot ieguldījumus 50 miljonu eiro apmērā.