Iedzīvotāji, zvanot uz valsts infotālruni, galvenokārt interesējas par veselības jautājumiem
Iedzīvotāji ar valsts infotālruņa 8345 starpniecību Covid-19 slimības radītās krīzes laikā galvenokārt interesējas par veselības jautājumiem, informēja Valsts kancelejā.
Kopš 24. marta Valsts kanceleja sadarbībā ar uzņēmumu SIA "Tet" ir izveidojusi vienotu bezmaksas informatīvo diennakts tālruni 8345, lai sniegtu atbildes uz dažādiem iedzīvotāju jautājumiem saistībā ar Covid-19 un tā dēļ izsludināto ārkārtējo situāciju valstī.
Kopš tālruņa līnijas izveides atbildēts uz vairāk nekā 9300 zvaniem, vidēji vienai sarunai ilgstot nedaudz vairāk par trim minūtēm.
Līdz šim lielākā daļa jeb 60% jautājumu bijusi saistīta ar veselības tēmu. Savukārt mazāk - 14% - zvanu jautāts par repatriāciju, transportu, robežšķērsošanu un citiem ar pārvietošanos saistītiem jautājumiem. Vienlaikus 6% gadījumu jautājumi bijuši par drošības tēmu, piemēram, pulcēšanās ierobežojumi, likuma pārkāpumi un tamlīdzīgi. Retāk jautājumi uzdoti arī par citām tēmām, piemēram, par uzņēmējdarbību, nodarbinātību, izglītību u.c.
Biežāk saņemtie jautājumi un atbildes uz tiem tiek arī regulāri apkopoti un publicēti gan latviešu, gan krievu valodā Valsts kancelejas mājaslapā un informatīvajā lapā par Covid-19 izplatību - www.covid19.gov.lv. Tāpat tiek fiksēti iedzīvotāju priekšlikumi, kas tiek izvērtēti un nodoti tālāk atbilstošajām organizācijām.
Vienotā tālruņa galvenais uzdevums ir sniegt iedzīvotājiem atbildes uz biežāk uzdotajiem jautājumiem. Ja tālruņa 8345 operatoriem nav informācijas, lai sniegtu atbildi uz uzdoto jautājumu, zvanītājs tiek savienots ar atbildīgās institūcijas kontakttālruni vai informēts, kur vērsties tālāk. Jautājumi tiek pieņemti gan latviešu, gan krievu valodā, galvenais nosacījums - zvanītājam jāatrodas Latvijas teritorijā. Ārzemēs esošie neskaidros jautājumus aicināti risināt, zvanot uz Konsulārās palīdzības diennakts tālruni.
Valsts kancelejas direktors Jānis Citskovskis stāstīja, ka Covid-19 izraisītā situācija nāca salīdzinoši strauji, nesot līdzi daudz neskaidrību un jautājumu, tomēr, neraugoties uz to, ka par dažādu jautājumu risinājumiem un pieņemtajiem lēmumiem sabiedrība tiek informēta, iedzīvotājiem rodas arī papildu jautājumi.
"Ir svarīgi, lai atbildes uz šiem jautājumiem ir pieejamas no drošiem un uzticamiem avotiem, tādēļ esmu patiesi gandarīts, ka tik operatīvi un veiksmīgi tika ieviests gan šis vienotais uzziņu tālrunis 8345, gan arī vietne www.covid19.gov.lv. Zināšanas un informētība šajos apstākļos ir ļoti būtisks resurss," sacīja Citskovskis.
Jau ziņots, ka Covid-19 pandēmijas dēļ Latvijā no 13.marta līdz 12.maijam ir izsludināta ārkārtējā situācija un noteikta virkne aizliegumu un ierobežojumu, kas atstāj negatīvu ietekmi uz daudzām uzņēmējdarbības nozarēm. Ņemot vērā sarežģīto situāciju, valdība un Saeima lēmusi par dažādām atbalsta formām uzņēmējiem un krīzes dēļ bez darba un ienākumiem palikušajiem cilvēkiem.